خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی:

۵۲ برنامه عملیاتی جهت پیشگیری از حوادثکار تدوین شده است

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۶۶۵

با تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر کاهش حوادثناشی از کار، بازرسی مستمر و استانداردسازی محیط کار و صیانت از نیروی انسانی و منابع مادی کشور، ۹ برنامه راهبردی و ۵۲ برنامه عملیاتی جهت پیشگیری از حوادثکار تدوین شده است.

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر کاهش حوادثناشی از کار، بازرسی مستمر و استانداردسازی محیط کار و صیانت از نیروی انسانی و منابع مادی کشور، ۹ برنامه راهبردی و ۵۲ برنامه عملیاتی جهت پیشگیری از حوادثکار تدوین شده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، " محمد اصابتی " در دومین همایش آموزشی توسعه، ترویج و ارتقاء فرهنگ ایمنی کار که در بندرعباس برگزار شد، بر ارتقاء فرهنگ ایمنی و توجه به آموزش در کار تاکید و اضافه کرد: پیشگیری از حوادثدر قانون دیده شده و بر رعایت قوانین کار در محیط های کاری توسط کارگر و کارفرما نیز تاکید شده است.

وی، فراهم کردن شرایط ایمنی، آموزش و نظارت را سه رکن اصلی عنوان کرد که باید در کارگاهها و واحدهای تولیدی رعایت شود و رعایت این سه رکن بمنزله کاهش حوادثناشی از کار می باشد.

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی گفت: ۱۳ هزار کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار با مشارکت کارگران و کارفرمایان در جهت ارتقاء فرهنگ ایمنی و کاهش حوادثناشی از کار فعالیت می کنند.

اصابتی با بیان اینکه عامل انسانی بیش از ۸۵ درصد عوامل حوادثناشی از کار را شامل می شود، اظهار داشت: ۵۲ درصد نیز ناشی از عدم نظارت در محیط کار است که مسوولان ایمنی و کمیته های حفاظت فنی و بهداشت ایمنی کار در کاهش این حوادثنقش تاثیرگذاری دارند.

وی، با بیان اینکه بیشترین حوادثناشی از کار مربوط به بخش ساختمان و حدود ۴۸ درصد است، گفت: این آمار در استان هرمزگان بالا و ۷۸ درصد است که در بررسی این مسایل، ۹۵ درصد به دلیل نبود آموزش های لازم رخ داده است.

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه بر آموزش مستمر و توجه به نکات ایمنی در محیط کار برای ارتقای تولید در کشور تاکید کرد و گفت: در جهت ایمن سازی محیطهای کاری به ازای یک ریال هزینه در آموزشهای ایمنی ۴۸/۴ سرمایه گذاری نموده و به ازای یک ریال هزینه در خصوص تامین تجهیزات حفاظت فردی ۳۷/۳ بازگشت سرمایه را خواهند داشت.

اصابتی خواستار همکاری و تلاش سایر دستگاه های مسوول به منظور کاهش آمار بروز حوادثناشی از کار شد و گفت: در کنار بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شهرداری ها، سازمان های نظام مهندسی ساختمان و وزارت راه در این رابطه می توانند ایفای نقش کنند.

وی، گسترش کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار در واحدهای مشمول را از اهداف این وزارتخانه برشمرد و گفت: این کمیته ها نقش پررنگی در ارتقای ایمنی و بهداشت در محیط های کار و پیشگیری از حوادثناشی از کار دارند.

اصابتی اضافه کرد: سال گذشته بیش از ۹۷ پرونده عملکردی کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار از استانهای مختلف به کمیته کشوری ارجاع شد که از این تعداد، پنج واحد نمونه کشوری انتخاب و شش واحد دیگر نیز حائز رتبه های برتر شدند که این واحدهای نمونه معرفی و از آنان تجلیل می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز