خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت:

ضوایط دست وپاگیر اداری صادرات باید حذف شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۵۱

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در همایش تجلیل از صادرکنندگان استان هرمزگان: باید ضوابط دست و پاگیر را از جلوی پای صادرکنندگان برداشت.

ایلنا: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در همایش تجلیل از صادرکنندگان استان هرمزگان گفت: باید ضوابط دست و پاگیر را از جلوی پای صادرکنندگان برداشت.

به گزارش خبرنگار " ایلنا "،، " ولی الله افخمی " افزود: بررسی روش های حمایتی و پشتیبانی از صادرات سبب رونق این بخش خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت مقررات زدائی از پیکره صادرات کالاهای غیر نفتی بیان کرد: باید مداخله دولت در اقتصاد به حداقل برسد تا شاهد شکوفائی اقتصادی کشور باشیم.

رییس سازمان توسعه صادرات ایران با بیان این موضوع که حمایت از فعالان اقتصادی پشتیبانی از اشتغال است، اظهار داشت: حمایت از اشتغال سبب پیدایش ارزش افزوده می شود و چرخه تولید با استحکام بیشتر خواهد چرخید.

" افخمی " یادآور شد: تولید به درآمد بیشتر منتهی خواهد شد و باعثآبادانی مناطق می شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به شاخص رقابت پذیری کشورمان در سطح دنیا، گفت: شاخص رقابت پذیری شامل آیتم هایی از قبیل سطح بهره وری اقتصادی، رشد مستمر در اقتصاد و رفاه مردم جامعه است.

رییس سازمان توسعه صادرات ایران در ادامه گفت: شاخص رقابت پذیری ایران در میان ۱۴۸ کشور جهان در سال ۲۰۱۲ مکان شصت و ششم بوده است.

افخمی متذکر شد: در سال ۲۰۱۳ مکان ایران در شاخص رقابت پذیری تنزل یافته و هشتاد و دوم شده است.

وی اضافه کرد: رتبه شاخص رقابت پذیری ایران در منطقه خاورمیانه هر دو سال نهم بوده است. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سیاست های جدید دولت تدبیر و امید گفت: بسترسازی جهت توسعه اقتصاد، توسعه زیرساخت ها، آموزش، کارایی کالا، اندازه بازار و سطح رقابتی در سایه تدبیر و اتخاذ سیاست های عقلانی میسر است.

" افخمی " با اشاره به مصوبه قانونی در معافیت اقتصادی صادرکنندگان، تاکید کرد: براساس مصوبه جدید ستاد تدابیر ویژه از صادرکنندگان کالا تعهدنامه ارزی دریافت نمی شود.

رییس سازمان توسعه صادرات ایران تنش زدایی در عرصه جهانی را گامی مهم در توسعه صادرات کشور عنوان کرد و گفت: رویکرد تنش زدایی همراه با حفظ عزت اسلامی سبب بازگشت جایگاه ایران در نظام بین المللی خواهد شد.

ا " فخمی " با اشاره به آمار صادرات ۹ ماهه اول سال جاری افزود: در این مدت شاهد صدور۶۶ میلیون تن کالای غیرنفتی و میعانات به ارزش ۲۹ میلیارد دلار بوده ایم.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران نیزدر بخش دیگری از این آیین گفت: تکریم و ایجاد امنیت برای کارآفرینان سبب دلگرمی آنان برای انجام کارهای اقتصادی بیشتر است.

" محمود اسلامیان " با بیان این موضوع که اقتصاد را نباید شرطی کرد، گفت: صدها واحد اقتصادی دولتی است و سالیان سال است که کشورهای مانند چین، روسیه و آلمان دست از اقتصاد دولتی شسته اند.

وی اضافه کرد: کاستن از بوروکراسی های دولتی، عبور از اقتصاد دولتی و تعادل در اقتصاد راهکارهای داشتن اقتصادی پایدار است.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی با اشاره به وابستگی اقتصاد ایران به بدنه دولت، بیان داشت: اقتصاد ایران در چنبره بی تدبیری ها گرفتار آمده و در حال نابودی است.

" اسلامیان " یادآور شد: درآمدها ایران از قِبَل نفت در دولت گذشته معادل تمام بودجه های ادوار تاریخ کشور سبب به وجود آمدن تورم، بیکاری و گرانی شد.

استاندار هرمزگان نیز گفت: ۷۰ درصد صادرات و واردات ایران از مبادی و مجاری هرمزگان انجام می شود.

" جاسم جادری " افزود: درآمد استان هرمزگان بر پایه گزارش ستاد درآمد و هزینه ۴ هزار میلیارد تومان است که از این مبلغ تقریباً هیچی عاید این استان نمی شود.

وی با اشاره به این موضوع که در صنایع و مراکز بازرگانی کمتر از اهالی بومی منطقه استفاده می شود، گفت: هرمزگان پر درآمد است اما نه برای اهالی این استان، کم توجهی و کم لطفی ستمی مضاعف در حق این مردمان است.

وی با بیان این موضوع که توقع مردم هرمزگان از استاندار دولت تدبیر و امید بالاست، گفت: با دست خالی به هرمزگان آمده ام و توقع مردم از من زیاد است. استاندار هرمزگان در ادامه گفت: هم اکنون ۱۷۳ روستای بی آب و برق در هرمزگان وجود دارد و حتا یک سیلوی ذخیره گندم در استان نیست!

استاندار هرمزگان با اشاره به اعطای لقب پرطمطراق پایتخت اقتصادی ایران به هرمزگان گفت: فایده این پایتخت اقتصادی برای مردم هرمزگان چه بوده است؟

گجادری " با بیان اقدامات اقتصادی دولت گذشته، افزود: نباید شعارهائی بدهیم که عملیاتی نباشند.

. وی با اشاره به امکانات خدادادی هرمزگان اظهار داشت: مردم ساحل نشین همه چیز دارند ولی هیچ بهره ای از کار و رفاه ندارند.

استاندار هرمزگان با بیان این موضوع که در مناطق آزاد کیش و قشم افراد حتا از دادن مالیات به دولت هم معاف هستند، گفت: مراکز تجاری کیش و قشم برای بومیان تولید ثروت نکرده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان نیز گفت: ساختار اصلی اقتصاد استان برپایه بازرگانی و داد و ستد خارجی است. شیرعلی زاده افزود: هرمزگان در زمینه تولیدات غیر نفتی، کشاورزی و شیلات نیز استعداد بی نظیری داد.

وی اضافه کرد: دو منطقه آزاد کیش و قشم، منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی، کشتی سازی و بنادر شهید رجائی و باهنر و منطقه ویژه انرژی بر کوشکنار در گاوبندی ظرفیت های دیگر استان است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با اشاره به روز ملی صادرات، گفت: تقدیر از صادرکنندگان کالا تجلیل از کارآفرینان این وادی است که هر ساله به مناسبت این روز انجام می شود. شایان ذکر است؛ در پایان این مراسم از فعالان اقتصادی، صادرکنندگان و تجار با اهدا تندیس و لوح تقدیر شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز