خبرگزاری کار ایران

معاون شرکت توزیع نیروی هرمزگان:

مشترکین روستایی از افزایش برق معاف شدند

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۷۴۶

براساس بند ۶۹ ماده واحده قانون بودجه سال ۹۲ از تمامی اشتراک های برق به استثنای مشترکین خانگی روستایی مبلغ ۳۰ ریال به ازای هر کیلووات ساعت برق مصرفی به عنوان عوارض در قبوض برق محاسبه و دریافت می شود.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان گفت: براساس بند ۶۹ ماده واحده قانون بودجه سال ۹۲ از تمامی اشتراک‌های برق به استثنای مشترکین خانگی روستایی مبلغ ۳۰ ریال به ازای هر کیلووات ساعت برق مصرفی به عنوان عوارض در قبوض برق محاسبه و دریافت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، مهندس مصطفی طبیبی افزود: با توجه به ابلاغ قانون بودجه کل کشور در تیرماه، این عوارض در قبوض دوره سوم برای ماه‌های مرداد و شهریور محاسبه شد. عوارض سه دوره نخست نیز در دوره‌های چهارم و پنجم محاسبه می‌شود.

وی هدف از تقسیم‌بندی دوره‌ای را مساعدت و جلوگیری از اعمال یک‌باره افزایش‌ها عنوان کرد و افزود: براساس قانون مالیات بر ارزش افزوده، ۶درصد مجموع بهای برق دوره نیز به عنوان مالیات برارزش افزوده محاسبه و دریافت می‌شود.

طبیبی در ادامه گفت: بهای برق مصرفی مشترکین استان در ۹ ماهه ابتدای سال با نرخ گرمسیر یک که پایین‌ترین نرخ خانگی کشور می‌باشد، محاسبه می‌شود. اما در ماه‌های دی، بهمن و اسفند تنها شامل تخفیف ۴۰ درصدی مناطق فاقد شبکه گازرسانی می‌شود.

وی ادامه داد: نرخ مشترکین سایر مصارف نیز در ماه‌های اردیبهشت تا پایان مهر با نرخ گرمسیر یک محاسبه می‌شود که تنها در ماه‌های تیر، مرداد و شهریور ۲۰ درصد به عنوان بهای فصل به نرخ برق مصرفی افزوده می‌شود.

وی همچنین از مشترکین دارای پروانه مهلت‌دار خواست، قبل از انقضای اعتبار پروانه نسبت به تمدید و ارائه آن به مدیریت‌های برق شهرستان خود اقدام نمایند، در غیر این صورت ۲۰درصد مجموع بهای انرژی مصرفی به عنوان «تفاوت انقضای پروانه» اخذ می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز