خبرگزاری کار ایران

نگرانی شیلات هرمزگان از گسترش استفاده از تورهای نامرئی

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۲۹

تورهای منوفیلامنت سرگردان در دریا و آب‌ها با به دام انداختن آبزیان و کشتن آن‌ها موجب فساد آن‌ها در دریا می‌شوند که آلودگی‌های جبران‌ناپذیری را در دریا به وجود می‌آورد.

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان از هجوم و ازدیاد تورهای سرگردان منوفیلامت در دریاهای حوزه هرمزگان خبرداد.

به گزارش ایلنا عبدالمجید مقصودی با بیان اینکه تورهای منوفیلامنت تورهایی نامرئی، پلاستیکی، سبک و ارزان هستند، بیان کرد، استفاده از این تورها به دلیل مشکلات عدیده ایی که برای آبزیان به وجود می آورند از مدت ها پیش ممنوع شده است.

وی با بیان اینکه افرادی که به صورت غیر مجاز به فعالیت صیادی مشغول هستند بیشترین استفاده کنندگان از این تورها هستند، اظهار کرد، این تورها به دلیل سبکی و قدرت غوطه وری بالا به راحتی توسط امواج و یا هر نیرویی از کنترل صیادان خارج و در دریا ها به صورت آزاد و سرگردان مشکل آفرین می شود.

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان گفت: تورهای منوفیلامنت سرگردان در دریا و آبها با به دام انداختن آبزیان و کشتن آنها موجب فساد آنها دردریا می شوند که آلودگی های جبران ناپذیر را دریا به وجود می آورد.

وی افزود: این تورها به دلیل قابلیت بالای صید خود و همچنین استاندارد نبودن بدون توجه به گونه، زمان رسیدگی جنسی و اندازه آنها اقدام به صید و به دام انداختن آبزیان می کند که این می تواند منجر به برهم خوردن چرخه های طبیعی آن‌ها شود.

این مسئول شیلاتی همچنین نشستن تورهای سرگردان منوفیلامنت بر روی مرجان ها و بستر دریا را از دیگر آسیب های آن خواند.

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان با اشاره به جمیعت ۲۹ هزار نفری صیادان هرمزگان و همچنین تعداد افرادی که به صورت غیر مجاز در عرصه صیادی فعالیت دارند گفت: برخود مسئولانه خود صیادان با این پدیده شوم به مراتب تاثیرگذارتر است.

مقصودی با بیان اینکه استفاده از این تورها صید پایدار وهمچنین بقای آبزیان را با خطری جدی همراه ساخته است گفت: از رسانه‌ها به ویژه صدا و سیمای مرکز خلیج فارس خواست تا توجه بیشتری در راستای فرهنگ سازی و پیامدهای ناشی از استفاده از این تورها از خود نشان دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز