خبرگزاری کار ایران

کرونا در هرمزگان؛ ۶ جان باخته جدید و کاهش 30 درصدی فوتی ها

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۶۰۲۹

در ۲۴ ساعت گذشته با جان باختن ۶ نفر دیگر از بیماران کرونایی در هرمزگان ، شمار کل جانباختگان این بیماری در استان به دو هزار و ۲۰۷ نفر رسید.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: جانباختگان ۲ آقا و ۴ خانم در بازه سنی ۴۸ تا ۸۵ سال از بندرعباس، بندرلنگه، میناب، قشم، رودان، بودند.

فاطمه نوروزیان افزود: امروز با بستری شدن ۱۸۶ نفر دیگر، شمار کل بستری‌های کرونا در استان به ۸۲۰ نفر رسید.

وی اظهار کرد: اکنون ۱۳۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۳۶ نفر از آن‌ها وخیم است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به آمار مقایسه‌ای نسبت به دو هفته اخیر، عنوان کرد: با توجه به کاهش مراجعان بستری سرپایی شاهد کاهش ۱۱ درصدی غربالگری و تست‌ها بودیم که موارد مثبت و موارد شناسایی شده ۲۲ درصد کاهش یافته است.

نوروزیان با اشاره به کاهش ۴ درصدی مثبت بودن تست‌ها، ادامه داد: این نشان دهنده کاهش گردش ویروس کرونا در جامعه است و امیدواریم این روند با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی مردم در استان تداوم داشته باشد.

وی تصریح کرد: با کاهش ۲۶ دصدی بیماران بستری ، ۱۴ درصد هم بیماران بستری در آی سی یو هم کاهش یافته است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه موارد فوتی هم ۳۰ درصد کاهش داشتیم، اضافه کرد: امیدواریم هر هفته نسبت به هفته قبل کاهش موارد فوتی باشیم تا هر چه زودتر از این پیک عبور کنیم و شاهد پیک جدید در استان نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: این امر مستلزم همکاری مردم و واکسیناسیون سریع است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز