خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کمیته امداد هرمزگان:

۴ هزار و ۶۹۸ زن سرپرست خانوار از مزایای بیمه برخوردار شدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۲۷۶

طی شش ماهه نخست سال جاری زمینه اشتغال ۵۹۳ نفر از جوانان مدد جوی تحت پوشش ایجاد شده است.

ایلنا: مدیر کل کمیته امداد هرمزگان با بیان اینکه اشتغال ازجمله برنامه های مهم کمیته امداد در جهت توانمند سازی خانواده های تحت حمایت به شمار می رود اظهار داشت: با تحقق و ایجاد اشتغال عزت و کرامت انسانی افراد تحت پوشش حفظ می شود.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، مرتضی موصلی در خصوص عمده طرح های اشتغال زایی خانواده های تحت پوشش عنوان کرد: در سال جاری طرح مشاغل خانگی زنان سرپرست خانوار، تسهیلاتی در زمینه های خدماتی، کشاورزی و دامداری داشته ایم.

وی افزود: در چند ماهه نخست سال جاری تفاهمنامه هایی با نظام پرستاری استان، اداره کل شیلات هرمزگان، جهاد دانشگاهی، مجموعه فولاد هرمزگان و نفت منطقه سیری توانسته ایم در جهت ایجاد فرصت های شغلی گام برداریم.

مدیر کل کمیته امداد هرمزگان ادامه داد: طی شش ماهه نخست سال جاری زمینه اشتغال ۵۹۳ نفر از جوانان مدد جوی تحت پوشش ایجاد شده است.

مدیر کل کمیته امدادهرمزگان ایجاد امید به آینده در زنان سرپرست خانوار اظهار داشت: با همکاری تامین اجتماعی در ۶ ماه اول سال جاری توانسته ایم ۴ هزار و ۶۹۸ زن سرپرست خانواده یعنی بیش از ۹۰ در صد را با اعتبار ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از مزایای بیمه بهره مند کنیم.

موصلی ادامه داد: با تحقق این امر زنان سرپرست خانواده پس از یک دوره ی مشخص از مزایای بازنشستگی برخوردار می شوند که می تواند نقش مهمی را در سلامت روحی و روانی خانواده ایجاد کند.

وی افزود: در حوزه ی بیمه خدمات درمانی نیز طی شش ماه سال جاری ۳۱ هزار نفر از مدد جویان با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان توسط خود کمیته امداد حضرت امام بیمه شده اند و از مزایای آن استفاده می کنند.

مدیر کل کمیته امداد هرمزگان در جمع خبرنگاران با اشاره به شعار((هر مدرسه یک پایگاه جشن عاطفه ها)) اظهار داشت: تاکنون هزار و ۱۲۴ مدرسه به منظور برگزاری بیستمین جشن عاطفه ها تجهیز شده است، که با توجه به دستاوردهای ارزنده ای که داشته امروز تبدیل به یک آیین نیکو شده است.

موصلی اضافه کرد: هدف این جشن صرفا جمع آوری کمک برای دانش آموزان تحت پوشش و بی بضاعت نیست بلکه هدف نهایی این حرکت بزرگ افزایش همبستگی های اجتماعی بین اقشار وسازمان های مختلف است.

مدیر کل کمیته امداد هرمزگان بیان داشت: در سال ۹۱ با کمک۱۹۸ میلیارد ریالی مردم نوع دوست استان به کمیته امداد شاهد رشد۱۱۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم.

موصلی ادامه داد: در شش ماه نخست امسال نیز به حوزه ی مشارکت های مردمی ۱۵۲ میلیارد ریال کمک شده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در جشن عاطفه های سال گذشته ۶ میلیارد و ۸۴۴ میلیون ریال به دانش آموزان نیازمند کمک شده است که امید است به فضل الهی و همکاری مردم این رقم به بیش از ۲۰ میلیارد ریال برسد.

وی افزود: این جشن باحضور مردم نوع دوست هرمزگان روز چهارشنبه ۱۰مهر با اجرای مراسم نمادین زنگ عاطفه ها در پایگاه های مدارس و پنج شنبه ۱۱مهردر ۲۵۲ پایگاه های مقاومت بسیج وهمچنین روز جمعه ۱۲ مهر در نماز جمعه برگزار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز