خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا دبا حضور در غرفه ایلنا مطرح کرد:

تعرفه یک سومی، کاهش مصرف به دنبال ندارد / لار و لتیان کماکان در جنگ با کم آبی

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۴۶۳

سد لار و لتیان که آب شرق تهران را تامین می‌کنند آوردهای مناسبی را نداشتند و بیشتر بارش‌ها به صورت برف بود / طلاع رسانی شفاف و آموزش گروه‌های مرجع در دستور کار وزارت خانه قرار دارد همچنین استفاده از لوازم و ابزاهای کاهنده در آب شرب و کشاورزی باید مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرعامل آب و فاضلاب کشور با بیان این مطلب که سد لار و لتیان همچنان با کمبود آب روبرو هستند، گفت: تا زمانی که تنها یک سوم قیمت تمام شده را از مردم دریافت می کنیم نباید انتظار کاهش مصرف داشته باشیم.

حمیدرضا جانباز معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با حضور در غرفه ایلنا در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به مفید بودن بارش‌های اخیر، گفت: باران‌های خوبی از نظر میزان و گستردگی در پاییز داشتیم اما قطعا رفع مشکل نمی‌کند.

وی با بیان این مطلب که بیشترین بارش‌ها در اسفند و فروردین ماه است افزود: در پایان فصل آبی می‌توان نرمال بودن یا نبودن بارش‌ها را ارزیابی کنیم البته تهران کماکان از نظر کمبود آب دارای مشکل است و مجموع مدیریت مصرف در تهران به ۵ درصد کاهش منجر شد در صورتیکه ما پیش بینی ۱۵ تا ۲۰ درصد را می‌کردیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب کشور ادامه داد: سد لار و لتیان که آب شرق تهران را تامین می‌کنند آوردهای مناسبی را نداشتند و بیشتر بارش‌ها به صورت برف بود.

جانباز یکی از راه حل‌های فرهنگ سازی مصرف آب را در افزایش تعرفه دانست و تصریح کرد: قیمت تمام شده حدود هزار تومان است در صورتیکه مردم بهای یک سوم آن را و حدود۳۰۰ تومان پرداخت می‌کنند.

وی ادامه داد: اطلاع رسانی شفاف و آموزش گروه‌های مرجع در دستور کار وزارت خانه قرار دارد همچنین استفاده از لوازم و ابزاهای کاهنده در آب شرب و کشاورزی باید مورد توجه قرار بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز