خبرگزاری کار ایران

حمایتهای بیجا از برخی صنعتها صورت گرفته است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۵۳۷

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت والا درمان امیرکبیر گفت: معتقدم حمایتهای بیجا از برخی مراکز مثل صنعت خودروسازی صورت گرفت است درحالی که نتیجه چندانی نداشت درصورتی که این حمایتها باید به دانش و فناوری برسد.

رحیم فتوره‌چی، مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت والا درمان امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با معرفی این شرکت گفت: شرکت والا درمان نماینده رسمی کمپانیLowemnstein Medical Technology Gmbh+co.KG و در زمینه‌های تجهیزات پزشکی، تنفسی و بیهوشی فعالیت می‌کند.

وی تشریح کرد: شرکت والا درمان امیرکبیر دارای دو بخش تولیدی و وارداتی است و فروش و خدمات پس از فروش دستگاه‌های سی پپ، بای پپ، ونتیلاتور اکسیژن‌ساز بیمارستانی، کمپرسور هوای فشرده، وکیوم‌ سانترال و برای 14 محصول در طرح توسعه، پروانه بهره‌برداری را از اداره صمت گرفتیم.

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت والا درمان امیرکبیر ادامه داد: در قسمت واردات، نمایندگی کمپانی لوون اشتاین در شهر هامبورگ آلمان هستیم که تولیدکننده دستگاه تنفسی سی پپ و کمک تنفسی برای بیمارانیم که مردم در دوران کرونا با آن بیشتر آشنا شدند و با کمک کمپانی فرانسه که دستگاه کمپرس هوای فشرده و وکیوم بیمارستانی دارد توانستیم به تولید برسیم و با ارتقاء دانش فنی توانستیم محصولاتمان اضافه کنیم.

وی درخصوص بازار فروش نیز گفت: به دلیل شرایط کرونا و مشکلات موجود که در تامین اکسیژن با آن مواجه بودیم اغلب تولیدات ما برای مصرف داخلی بود به همین دلیل تولیدات ما بیشتر مصرف داخلی داشتند. با وجود رقبا به صادرات هم فکر می‌کنیم و موفق به صادرات به کشورهای عراق و افغانستان شدیم و به خاطر همین صادرات رفته رفته رنگ جدی‌تری به خودشان می‌گیرد.

فتوره‌چی ادامه داد: یکی از بزرگترین مشکلاتی که داریم تامین قطعات مورد نیاز درحوزه سخت افزاری است که در داخل کشور تولید نمی‌شوند از طرفی به دلیل آنکه این قطعات در تیراژ بزرگ نیست واردات آن برای تولید کننده صرفه اقتصادی ندارد. بنابراین باید به یک کمپانی سفارش بدهید تا وارد شود.

وی افزود: یکی از دلایل اصلی که در پی بحران اکسیژن در کشور به وجود آمد به دلیل ممنوعیت واردات قطعات مورد نیازی بود که برای تولید دستگاه مورد نیاز بود و تولیدکننده توان تامین نداشت. بنابراین زمانی که سفارش دهیم تا زمانی که آماده سازی صورت گیرد 3 تا 4 ماه زمان نیاز دارد.

وی در پایان گفت: معتقدم حمایتهای بیجا از برخی مراکز مثل صنعت خودروسازی صورت گرفت است درصورتی که نتیجه چندانی نداشت درصورتی که این حمایتها باید به دانش و فناوری برسد. نه اینکه از یک برندی به نام برند درجه چندم چینی استفاده و حمایت کنیم و سپس بگوییم که ارز از کشور خارج می‌شود. پس بهتر است با کمپانی درست و شناخته شده کار کنیم و دانش را آرام آرام به داخل کشور انتقال بدهیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز