خبرگزاری کار ایران

ایجاد اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی در حوزه آب و برق

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۱۳۷

مدیرکل دفتر حمایت از ساخت داخل و توسعه صادرات شرکت مادرتخصصی ساتکاب با اشاره به برنامه وزارت نیرو برای ایجاد اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی در حوزه آب و برق، گفت: این اقدام برای اولین بار در وزارت نیرو به منظور تامین کالای آب و برق با رویکرد ساخت داخل در حال توسعه و رشد است.

به گزارش ایلنا، افشین خصالی با اشاره به اینکه ماموریت‌های متعددی همچون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان با دستور وزیر نیرو به مجموعه ساتکاب واگذار شده است، گفت: در حال حاضر حدود 500 شرکت دانش‌بنیان برقی در کشور شناسایی شده است که از این تعداد همکاری با 40 شرکت به منظور رفع موانع تولید و تجاری‌سازی محصولات آ‌ن‌ها آغاز شده است.

مدیرکل دفتر حمایت از ساخت داخل و توسعه صادرات شرکت مادرتخصصی مدیریت ساخت و تهیه کالای آب و برق(ساتکاب) ادامه داد: همچنین 160 شرکت دانش‌بنیان حوزه آب نیز شناسایی شده که در این میان همکاری ساتکاب با 50 شرکت به منظور تجاری‌سازی محصولات آن‌ها در حال انجام است.

وی افزود: در حال حاضر محصولات حوزه مدیریت مصرف و تقاضای آب و برق همانند کنتورهای هوشمند، فناوری‌های هوش مصنوعی و فناوری‌های بهینه‌سازی انرژی و مدیریت مصرف آب و برق جزو اولویت‌های ساتکاب برای همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور پیگیری رفع موانع تولید و ساخت داخل است.

خصالی تاکید کرد: در این میان از جمله مهم‌ترین اولویت‌های وزارت نیرو در این زمینه طرح‌ پیک‌سایی و مدیریت مصرف برق در پیک تابستان می‌باشد که در قالب برنامه 099 برای سال آینده در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر حمایت از ساخت داخل و توسعه صادرات ساتکاب اضافه کرد: در همین راستا شرکت ساتکاب در حال آماده‌سازی قرارداد تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان با توانیر به منظور پیک‌سایی مصرف برق تابستان سال آینده در قالب برنامه 099 است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت ساتکاب با جذب سرمایه‌گذار از صندوق‌های فناوری، صندوق‌های خطرپذیر و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و تهیه قرارداد حقوقی برای تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها، حمایت‌های مناسبی را در دستور کار قرار داده است.

خصالی با تاکید بر اینکه این حرکت جدید ساتکاب با هدف ایجاد اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی در این حوزه تحت عنوان رویدادهای کارآفرینی آب و برق «رکاب» برندسازی شده است، گفت: این اقدام برای اولین بار در وزارت نیرو پس از احیای ساتکاب و به دستور وزیر نیرو ایجاد شده است که بخش اعظم فعالیت‌های این اکوسیستم از طریق ساتکاب با هدف احصا نیازهای فناورانه و ارتباط با صنعت در حال تکمیل است.

مدیرکل دفتر حمایت از ساخت داخل و توسعه صادرات ساتکاب در پایان افزود: این اکوسیستم از سوی ساتکاب به منظور تامین کالای آب و برق با رویکرد ساخت داخل در حال توسعه و رشد می‌باشد و یک اکوسیستم زنده و پویا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز