خبرگزاری کار ایران

در افق ۱۴۰۰ محقق خواهد شد؛

افزایش چشمگیر توان تولید فازهای 15 و 16 پارس جنوبی

asdasd
کد خبر : ۷۶۸۱۳۶

در سال 1400 با انجام تعدادی پروژه و برنامه‌های تعمیراتی توان تولید فازهای 15 و 16 افزایش چشمگیر خواهد داشت.

به گزارش ایلنا از مجتمع گازی پارس جنوبی، رئیس پالایشگاه ششم با ذکر این مطلب گفت: پالایشگاه ششم امسال بزرگترین حجم کارهای تعمیراتی را در سطح مجتمع دارد.

به گفته وی، نقص‌هایی از پروژه باقی مانده که قرار است طی یک برنامه سه ساله به پایان برسد.

شهاب چهارلنگ افزود: باید حجم حمایت ها طوری باشد که بخش اعظمی از آن در سال جاری انجام شود، بخشی برای سال آینده و در سال سوم تعمییرات اساسی نداشته باشیم. ما باتوان خودمان و همکاری ستاد قرار است این کار را انجام دهیم، نیروهای پالایشگاه به تنهایی می‌توانند این تعمیرات را انجام دهند.

وی تاکید کرد: برای رسیدن به همه اهداف در حوزه تعمیرات اساسی نیازمند یک سری حمایت های مالی هستیم و قراردادهایی باید وضع شود و در این مسیر باید به گونه‌ای گام برداریم که تعمیرات اساسی ما براساس برنامه سه ساله پیش برود.

رئیس پالایشگاه ششم خاطرنشان کرد: در بخشی از این فعالیت‌ها از منابع ستادی استفاده می‌شود، اما به هر حال چون مدیریت پروژه بر عهده ماست، این برنامه‌ریزی را کرده‌ایم که تعمیرات اساسی ستاد نیز بتواند به ما کمک کند و با مشکلی مواجه نشویم. برنامه‌ریزی کرده‌ایم که نیروهای توانمند پالایشگاه خودمان همه موارد را پوشش دهند.

شهاب چهارلنگ با اشاره به این موضوع که شرکت های داخلی، ما را برای تعمیرات اساسی حمایت می‌کنند، افزود: شرکت‌های فیلترسازی از شرکت‌هایی هستند که به ما این امکان را می‌دهند که راندمان کاری را افزایش دهیم و گلوگاه‌ها را برطرف کنیم که این شرکت‌ها با استفاده از مهندسی معکوس و روش‌های خاص خود نیازهای ما را برطرف می‌کنند.

وی گفت: با توجه به این موضوع که نواقصی از زمان اجرای طرح باقیمانده است، در تعمیرات اساسی امسال پالایشگاه ششم بالغ بر 32 هزار پانچ وجود دارد.

چهارلنگ افزود: برای نمونه عدم راه اندازی برخی واحدها مثل واحد اتیلین گاز کلیین آپ که مربوط است به tgtu، واحد MRU و واحد تصفیه گلایکول. این واحدها هنوز راه اندازی و تحویل نشده‌اند.

رئیس تعمیرات پالایشگاه ششم خاطرنشان کرد: هم اکنون در حال انجام بازرسی‌ فنی هستیم و مطابق آن برنامه ریزی لازم صورت گرفته که در سال جاری بخشی از کارهای بازرسی، نواقص و کارهای عملیاتی را انجام می‌دهیم و برطرف خواهیم کرد.

چهارلنگ با تاکید بر این موضوع که بازرسی ها با تمرکز بر فاز 16 است و در فاز 15 بخشی از بازرسی‌ها انجام می‌شود، تاکید کرد: گلوگاه‌های عملیاتی مثل تعویض جاذب‌های مولکولی یا مولکلارسیوها و تعویض برخی از فیلترها که در مسیر فرآیندی ما قرار دارند را امسال انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه در سال 99 ادامه بازرسی فاز 15 و در سال 1400پالایشگاه اورهال می‌شود، گفت: با نهایی شدن این موارد توان تولید پالایشگاه ششم فزایش خواهد یافت و این در راستای استراتژی است که مجتمع برای ما طراحی کرده و ما در همان مسیر گام بر می‌داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز