خبرگزاری کار ایران

سرپرست وزارت نیرو تاکید کرد:

آمادگی صنعت آب و برق برای عبور زائران اربعین حسینی از مرزهای کشور/ رونمایی از جلد دوم کتاب "گواهان صادق"

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۰۴۰

با حضور سرپرست وزارت نیرو و مدیران ارشد این وزارتخانه از جلد دوم کتاب "گواهان صادق" با موضوع فرزندان شاهد وزارت نیرو رونمایی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، مهندس "ستار محمودی " سرپرست وزارت نیرو عصر امروز (دوشنبه) در آیین رونمایی از جلد دوم کتاب گواهان صادق که در ساختمان ستادی این وزارتخانه با حضور معاونان و مدیران ارشد صنعت آب و برق برگزار شد، با بیان این مطلب که کار فرهنگی ماندگارتر از یادمان‌های فیزیکی است، اظهار داشت: انتشار این اثر که از زمان وزارت مهندس "چیت چیان" آغاز شده بود یکی از کارهای ماندنی است و باعث خواهد شد تا یاد و خاطره شهدای صنعت آب و برق در دوران دفاع مقدس در اذعان باقی مانده و با فرزندان این شهدا که هم اینک در این صنعت مشغول به خدمت هستند بیشتر آشنا شویم.
وی با اشاره به اینکه کارکنان وزارت نیرو در عرصه جنگ همواره ایثارگر بوده‌اند ولی بسیاری از این فداکاری‌ها به صورت مستند موجود نیست، افزود: کتاب گواهان صادق شاهدی زنده است تا بتواند گوشه ای از تلاش‌های ایثارگران صنعت آب و برق را در زمان جنگ تحمیلی به تصویر بکشد و یاد و خاطره این عزیزان را برای ما زنده نگه دارد.
سرپرست وزارت نیرو با اشاره به اینکه این کتاب برکت کار وزارت نیرو است، افزود: در زمان جنگ میسر نشد تا مستندی از شهدای صنعت آب و برق تهیه شود ولی انتشار اینگونه کتب سبب خواهد شد تا بخشی از تاریخ جنگ ثبت شود و به عنوان میراثی گران بها در کشور باقی بماند.
وی سپس به وظیفه الهی ستاد عتبات عالیات وزارت نیرو در خدمت رسانی به زائران حسینی در ایام اربعین اشاره کرد و ادامه داد: حضور شرکت‌های وابسته به صنعت آب و برق در خدمت رسانی به زائران در ایام اربعین حسینی ستودنی است ولی بایستی تمامی شرکت‌های صنعت آب و برق در سراسر کشور در این کار مشارکت نمایند.
محمودی نقش خیرین و شرکت‌های معین را در میزبانی از زائران حسینی بسیار مؤثر دانست و در ادامه گفت: شرکت‌های مادر تخصصی برای شهرهای عبوری زائران حسینی زیر ساخت‌های آب و برق را تقویت کنند.
وی با اشاره به اینکه امسال بجز مرزهای چزابه، شلمچه و مهران، زائران از مرز خسروی نیز تردد خواهند کرد، تصریح کرد: تمامی مرزهای کشور از نظر ایمنی و پدافند غیرعامل به شدت بایستی تحت نظارت باشد و امکانات آب و برق را در اختیار زائران اربعین قرار دهد.
در ادامه مهندس "محسن بختیار" معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت نیرو با بیان اینکه فاز اول طرح آبرسانی به مهران در دست پیگیری است و در زمان مشخص به بهره برداری می‌رسد، افزود: سوله و مامورسرای مرز مهران در حال بازسازی است و تا زمان برگزاری مراسم اربعین حسینی به بهره برداری می‌رسد.
مهندس "علی اکبر مهاجری" معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو نیز از برگزاری مراسم اربعین حسینی به عنوان یک مانور ملی و بین المللی با برکات زیاد یاد کرد و گفت: این مانور سایه جنگ را از سر کشور ما دور می‌کند.
وی با اشاره به اینکه امسال زائران حسینی از کشورهای مختلف به ایران خواهند آمد تا با عبور از مرزهای ایران از مراسم باشکوه کربلا بهره مند شوند، افزود: با دو برابر شدن تعداد زائران امسال، وظیفه ما سنگین تر شده و بایستی تلاش کنیم تا احتیاجات زائران اباعبدالله الحسین (ع) را فراهم کنیم.
پیش از سخنان سرپرست وزارت نیرو و معاونان وی، آقای "سیدیعقوب محمد مرادی" مشاور وزیر در امور ایثار گران در سخنانی، در خصوص انتشار جلد دوم کتاب گواهان صادق با بیان این مطلب که، درجلد اول این کتاب اطلاعات حدود 500 شهید و فرزندان شاغل آن‌ها در صنعت آب و برق در استان‌های مختلف کشور در اختیار مستند سازان این مرز و بوم قرار گرفته است گفت: در جلد دوم این کتاب نیز به معرفی 300 شهید و فرزندان شاغل پرداخته و وزارت نیرو اولین وزارتخانه کشور است که چنین گامی را در این عرصه برداشته است.
وی تصریح کرد: کتاب گواهان صادق یک کتاب مرجع است که بیش از 50 درصد کسانی که در کتاب معرفی شده‌اند از نخبگان کشور هستند.
مرادی سپس به ارائه آمار عملکرد ستاد عتبات عالیات وزارت نیرو در سال گذشته در آئین برگزاری بزرگداشت ایام اربعین حسینی پرداخت و اظهار داشت: تکمیل پروژه خط انتقال آب به طول 12 کیلومتر، وصل انشعاب آب شرب از خط انتقال آب پایانه مرزی به موکب‌های مستقر در مسیر زائران، نصب دستگاه‌های بسته بندی آب شرب کیسه ای، نصب دستگاه‌های بسته بندی آب شرب جرعه ای، تأمین و احداث ده‌ها ترانس برق، تأمین برق موکب‌های موجود، احداث شبکه فشار ضعیف و متوسط به طول ده‌ها کیلومتر، شستشوی خطوط فشار متوسط به طول 36 کیلومتر، راه اندازی بویلرهای آبگرم برای صدها دوش اضطراری، تأمین آب موکب‌ها، تشکیل اکیپ‌های کنترل بهداشتی آب شرب، تأمین صدها دستگاه چراغ لاک‌پشتی بخشی از خدمات ارائه شده وزارت نیرو در مرزهای مهران، چزابه و شلمچه بوده است.
وی با بیان اینکه در اربعین امسال نیز خدمات ذکر شده در مرزهای مهران و چزابه و شلمچه همچون سال‌های قبل ادامه خواهد داشت افزود: امسال مرز خسروی نیز به تعداد مرزهای قابل تردد زائران برای ایام اربعین حسینی اضافه شده و قرار است تعدادی زائر خارجی از کشورهای همسایه نیز برای شرکت در مراسم از مرزهای ایران عبور کنند.
مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران تعداد زائران سال گذشته که از مرز ایران عبور کردند را 2 میلیون و 700 هزار نفر ذکر کرد و افزود: پیش بینی می‌کنیم امسال این تعداد به 4 میلیون نفر افزایش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز