خبرگزاری کار ایران

گزارش بازدید نوروزی رئیس سازمان میراث فرهنگی از مناطق غربی کشور+ تصاویر

asdasd
کد خبر : ۷۴۴۱۱۶

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به منظور ترویج سفر به مناطق غرب کشور و معرفی عملی جاذبه‌ها و ظرفیت های گردشگری این مناطق در نوروز امسال به استان های غربی کشور سفر کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، علی‌اصغر مونسان از برنامه‌ریزی‌های این سازمان برای آزادسازی کامل حریم قلعه فلک الافلاک در سال ۹۸ خبر داد.

علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در جریان سفر به استان لرستان، از قلعه فلک الافلاک در خرم آباد بازدید کرد.

او در حاشیه این بازدید گفت: «این قلعه برای ثبت جهانی نیازمند آزادسازی کامل حریم است که بخشی از آن در سال ۹۷ انجام شده است.»

او افزود: «امید داشتیم که در سال گذشته حریم این قلعه به صورت کامل آزادسازی شود که بخشی از آن آزادسازی شد و امیدواریم در سال ۹۸، تمام حریم این قلعه آزادسازی و برای ثبت جهانی آماده شود.»

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین از خانه تاریخی آخوند ابو خرم آباد بازدید به عمل آورد.

گزارش بازدید نوروزی رئیس سازمان میراث فرهنگی از مناطق غربی کشور+ تصاویر

رئیس سازمان گردشگری با حضور در منطقه‌ای که رودخانه خرم‌آباد طغیان کرده است، از این منطقه بازدید کرد و خواستار اندیشیده شدن تمهیدات لازم برای جلوگیری از وارد شدن خسارات احتمالی شد.

معاون رئیس جمهوری در این بازدیدها گفت: «تمام امکانات سازمان میراث فرهنگی را برای مردم استان‌های سیل زده بسیج کرده‌ایم و برای کمک به مردمی که گرفتار سیل در استان‌هایی مانند گلستان و مازندران شده‌اند، از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم بود.»

او همچنین با حضور در جمع نیروهای امدادی و هلال احمر ضمن خداقوت و خسته نباشید به آن‌ها، بر تسریع امداد رسانی به مردم و مسافران تأکید کرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در توصیه به نیروهای امدادی تصریح کرد: «مردم از حضور و تردد اطراف رودخانه ها و مسیر سیلاب‌ها خودداری کنند.»

معاون رئیس جمهوری افزود: «به همه پرسنل امدادی که در تعطیلات نوروزی، نجات هموطنان‌شان را بر عافیت شخصی و خانوادگی خود ترجیح دادند، خسته نباشید و خداقوت می‌گویم.»

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین از آماده‌باش کامل یگان حفاظت میراث فرهنگی برای صیانت از آثار فرهنگی تاریخی در استان‌های سیل‌زده خبر داد.

مونسان افزود: «از طریق یگان حفاظت میراث فرهنگی، به کمک ستاد بحران‌ها در استان‌های درگیر سیل از جمله گلستان و مازندران رفتیم. ضمن این که اسکان اضطراری مسافران نیز در استان‌های سیل‌زده از سوی سازمان میراث فرهنگی و ستاد خدمات سفر در استان ها انجام شده است.»

در پی بارندگی های شدید در استان لرستان، رودخانه خرم آباد طغیان کرد. رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که در ادامه سفرهای نوروزی خود با هدف معرفی عملی جاذبه‌های گردشگری استان‌های غربی کشور و تشویق مسافران برای سفر به این استان ها به لرستان سفر کرده بود، به محض مشاهده طغیان رودخانه و بارندگی شدید در استان لرستان با همراهی استاندار و سایر مسئولان استانی از این مناطق بازدید کرد.

گزارش بازدید نوروزی رئیس سازمان میراث فرهنگی از مناطق غربی کشور+ تصاویر

 

علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در ادامه سفرهای خود به استان های غربی کشور، از استان لرستان بازدید کرد.

مونسان در بدو ورود به لرستان مورد استقبال مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان قرار گرفت.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سفر خود به استان لرستان از جاذبه‌های گردشگری و آثار تاریخی این استان بازدید کرد.

او همچنین در این سفر با استاندار لرستان نیز دیدار کرد.

سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به استان های غربی کشور، از ۲۹ اسفند ۹۷ و با سفر  مونسان به همدان آغاز شد و سپس با سفر به کردستان و کرمانشاه ادامه یافت و پس از آن وی وارد لرستان شد.

گزارش بازدید نوروزی رئیس سازمان میراث فرهنگی از مناطق غربی کشور+ تصاویر

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به منظور ترویج سفر به مناطق غرب کشور و معرفی عملی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری این مناطق در نوروز امسال به استان‌های غربی کشور سفر کرد.

علی اصغر مونسان با سفر به استان همدان، سفرهای نوروزی خود را به غرب کشور آغاز کرد و با سفر به استان‌های مختلف در مناطق غربی کشور از گردشگران و مسافران نوروزی دعوت کرد تا با سفر به استان‌های غربی کشور از زیبایی ها و جاذبه‌های گردشگری در این مناطق بهره ببرند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری ابتدا به همدان رفت و در بازدید از جاذبه‌های گردشگری و آثار فرهنگی تاریخی پایتخت تاریخ و تمدن ایران مسافران را برای سفر به این استان تاریخی دعوت کرد.

معاون رئیس جمهوری در ادامه به استان کردستان رفت و در بازدید از آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری این استان، از نزدیک در جریان وضعیت ارائه خدمات به گردشگران و مسافران نوروزی قرار گرفت.

مونسان در بازدید از منطقه اورامانات بر تسریع ثبت جهانی این منطقه زیبای تاریخی و طبیعی کشور تأکید کرد.

مقصد بعدی سفر معاون رئیس جمهوری، استان کرمانشاه بود و مونسان با حضور در دیار پهلوانان ضمن بازدید از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری این استان از مردم برای سفر به کرمانشاه دعوت کرد.

بازدید از تاق بستان، بیستون، معبد آناهیتا و ... از مهمترین بخش‌های سفر مونسان به استان کرمانشاه بود که به طور عملی به معرفی این جاذبه های گردشگری و تشویق مردم برای سفر به استان کرمانشاه پرداخت.

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، با بدرقه استاندار کرمانشاه و نمایندگان این استان در مجلس، به سفر خود به کرمانشاه پایان داد و راهی استان زیبای لرستان شد.

 مونسان در سفر به استان لرستان ضمن بازدید از آثار فرهنگی تاریخی و نیز جاذبه‌های گردشگری و طبیعی این استان، به معرفی ظرفیت های گردشگری و بررسی نحوه ارائه خدمات به گردشگران و مسافران نوروزی در این استان پرداخت.

مناطق غرب کشور یکی از بکر ترین مناطق طبیعی و جزو زیباترین مناطق تاریخی در کشور محسوب می‌شوند که با مردمانی مهمان‌نواز و خونگرم و طبیعیتی بکر و جاذبه‌های بی‌نظیر گردشگری، در فصول مختلف سال از جمله نوروز، مقصد مناسبی برای سفر و گردشگری محسوب می‌شود.

گزارش بازدید نوروزی رئیس سازمان میراث فرهنگی از مناطق غربی کشور+ تصاویر

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در سفر خود به استان کرمانشاه از سایت و کتیبه جهانی بیستون بازدید کرد. 

مونسان در بازدید از نقش برجسته داریوش بر لزوم فراهم کردن شرایط مناسب برای دسترسی مردم برای بازدید از این اثر جهانی تاکید کرد. 

وی خواستار بررسی فنی لازم برای نصب آسانسور و جذب سرمایه‌گذار برای راه‌اندازی و بهره‌برداری از آن شد. 

مونسان در گفت‌وگو با گردشگران نوروزی ابراز امیدواری کرد تا راه کار مناسب برای فراهم شدن بازدید گردشگران از کتیبه بیستون فراهم شود.

گزارش بازدید نوروزی رئیس سازمان میراث فرهنگی از مناطق غربی کشور+ تصاویر

 

جشنواره کرمانشاه پایتخت نوروز ایران با حضور معاون ریاست‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی و شرکت پرشور آحاد مردم و نیز مسئولان ارشد استان در محوطه باستانی تاق بستان برگزار شد.

همچنین در این مراسم تندیس اولین جشنواره ملی «کرمانشاه پایتخت نوروز ایران» به علی‌اصغر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اعطا شد.

گزارش بازدید نوروزی رئیس سازمان میراث فرهنگی از مناطق غربی کشور+ تصاویر

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور با حضور در میدان امام خمینی شهر کرمانشاه از ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان کرمانشاه بازدید کرد.

علی‌اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از روند ارائه خدمات و فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر در کرمانشاه بازدید کرد.

مونسان با مثبت ارزیابی کردن خدمات سفر استان به کمپین «نه به سوانح جاده‌ای کشور» پیوست.

معاون رئیس جمهوری ضمن تقدیر از عوامل اجرایی ستاد خدمات سفر خدمات ارائه شده برای هدایت گردشگران را مناسب ارزیابی کرد.

گزارش بازدید نوروزی رئیس سازمان میراث فرهنگی از مناطق غربی کشور+ تصاویر

 

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر لزوم تسریع در روند ثبت جهانی اورامانات تاکید کرد.

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در حاشیه بازدید از غار قوری قلعه در خصوص برنامه سازمان میراث فرهنگی برای ثبت جهانی اورامانات، اظهار داشت: اورامانات یک منطقه بی‌نظیر است که ظرفیت کامل برای ثبت جهانی را دارد.

او با بیان اینکه پرونده ثبت جهانی اورامانات در حال تکمیل شدن است، تاکید کرد: حتما برای تسریع در روند ثبت جهانی اورامانات کمک خواهیم کرد و در کنار آن برنامه‌ریزی مناسبی برای رونق گردشگری منطقه با توجه به ظرفیت‌های کم نظیر آن انجام خواهد گرفت.

مونسان تاکید کرد که توسعه زیرساخت‌های منطقه با استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران بخش خصوصی در دستور کار قرار خواهد گرفت تا بتوان از ظرفیت‌های بزرگ این منطقه به ویژه در حوزه اکوتوریسم بهره برد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه برنامه ساماندهی غار قوری قلعه تدوین خواهد شد، تصریح کرد: این غار جاذبه طبیعی کم نظیری است و می‌تواند پتانسیل خوبی برای جذب گردشگر باشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با اشاره به محدودیت‌هایی که برای ساماندهی غار وجود دارد، ادامه داد: به مردم منطقه قول می‌دهم برای حل محدودیت‌ها و توسعه ظرفیت‌های گردشگری این غار منحصر به فرد کار‌های خوبی انجام شود.

مونسان افزود: تلاش می‌کنیم این غار به جایگاه اصلی خود در حوزه گردشگری نزدیک شود.

نماینده اورامانات، مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه و فرماندار شهرستان پاوه از معاون رئیس جمهور استقبال کردند. مونسان در بدو ورود به استان کرمانشاه از موزه مردم شناسی شهر پاوه و غار قوری قلعه بازدید کرد.

گزارش بازدید نوروزی رئیس سازمان میراث فرهنگی از مناطق غربی کشور+ تصاویر

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سومین سفر  نوروزی خود، شامگاه دوم فروردین وارد استان کرمانشاه شد.

علی اصغر مونسان پس از ورود به استان کرمانشاه از موزه مردم شناسی شهرستان پاوه بازدید کرد.

گزارش بازدید نوروزی رئیس سازمان میراث فرهنگی از مناطق غربی کشور+ تصاویر

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز