خبرگزاری کار ایران

مجموعه‌دار تهرانی ۵۰۰ سکه تاریخی به موزه رضوی اهدا کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۶۸۲

مسئول گنجینه سکه و تمبر موزه مرکزی آستان قدس رضوی گفت: یکی از مجموعه‌داران تهرانی ۵۰۰ قطعه سکه تاریخی با ارزش را به این موزه اهدا کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، محمد حسین یزدی‌نژاد از اهدا ۵۰۰ سکه تاریخی به موزه رضوی توسط موزه دار تهرانی خبر داد و گفت: سکه‌های یادشده از جنس نقره و مربوط به دوره ساسانی، سلسله خلفای عباسی و حکام عرب طبرستان است.

مسئول گنجینه سکه و تمبر موزه مرکزی آستان قدس رضوی ادامه داد: از سلسله‌های عنوان شده سکه‌های نقره خسرو دوم ساسانی ضرب نرماشیر، همدان و دارابگرد، سکه‌های درهم نقره هارون الرشید، امین و المستعین بالله از خلفای بنی عباس ضرب شده بین سال‌های ۱۸۷ تا ۱۹۴ قمری و سکه های نقره حکام عرب طبرستان شامل عمربن علاء ، سعید بن دعلج، جریر، سلیمان و هانی ضرب تپورستان (طبرستان) در این مجموعه دیده می‌شود.

مهدی ذوالقدریان واقف این مجموعه ارزشمند نیز با بیان این که ارادت قلبی به ساحت امام رضا (ع) یکی از دلایل این وقف فرهنگی است، افزود: این مجموعه طی بیش از ۱۰ سال جمع‌آوری شده  و موزه تمبر و سکه حرم مطهر امام رضا (ع) بهترین جا برای حفظ این میراث فرهنگی است.

موزه‌ حرم مطهر رضوی یکی از مجموعه‌های بزرگ موزه‌ای در ایران است که بناهای تاریخی آن جلوه گر هشت قرن تزیینات و معماری دوره اسلامی و اشیای تاریخی آن نشان دهنده انواع هنرها و صنایع دستی ساخته شده طی ۱۰ قرن گذشته است.

نخستین موزه آستان قدس رضوی در ۲۲ دی ۱۳۲۴ افتتاح شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز