خبرگزاری کار ایران

علی جنتی: دولت تسلیم گروه‌های خودسر نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۸۶۰

گفته شده وزارت ارشاد برای یک آلبوم با تکخوانی زن مجوز داده. اگر ما چنین کاری کرده باشیم قطعاً پایش می‌ایستیم اما چرا دروغ می‌گویید؟ / عده‌ای سعی بر تحریک مردم متدین ایران را دارند اما دولت تسلیم گروه‌های خودسر نمی‌شود.

وزیر ارشاد در مراسم اختتامیه سی امین جشنواره موسیقی فجر از احیای ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ جنتی درمورد احیای این دو ارکستر گفت: برای احیای ارکسترها مشکلات بسیاری از نظر مالی و فنی وجود داشت. سال گذشته آقای روحانی در همین سالن وعده احیای ارکسترها را دادند و ما نیز این مسئله را به طور مستمر و مسرانه پیگیری کردیم.

او ادامه داد: برای احیای این ارکسترها هنرمندان مطالبات زیادی از گذشته داشتند که باید در اختیار آنها قرار می‌گرفت. در نتیجه مشکلات مالی بسیاری در این راه وجود داشت. خود من بارها در جلسات دولت این مسئله را پیگیری کردم و تاکنون تنها ۴۰درصد از مطالبات ما برآورده شده است.

وزیر ارشاد درباره پیگیری مسائل فنی ارکسترها نیز گفت: در زمینه احیای ارکسترها باید مسائل فنی به دقت بررسی می‌شد تا رهبرهای ارکستر‌ها به درستی انتخاب شوند تا ارکستر کیفیت مناسبی داشته باشد. خوشبختانه درباره این موضوع تاکنون پیگیری‌های خوبی صورت گرفته و ارکستر سمفونیک تا پایان امسال و ارکستر ملی در ابتدای سال ۹۴ آغاز به کار خواهد کرد.

جنتی با اعتراض به اینکه عده‌ای سعی بر تحریک مردم متدین دارند؛ اظهار داشت: در تمام فعالیت‌های وزارت ارشاد قانون، شرع و موازین دینی رعایت شده است و تمامی موسیقی‌ها و اشعار از نظر مضمون و محتوا و کیفیت بررسی می‌شود. متاسفانه عده‌ای سعی بر تحریک مردم متدین ایران را دارند اما دولت تسلیم گروه‌های خودسر نمی‌شود. این افراد عموماً عناصر نورسیده‌ای هستند که اطلاعات ما نسبت به دین، مذهب و موسیقی قطعاً بیش از آنان است.

وزیر ارشاد با اشاره به شایعه‌ای مبنی بر مجوز وزارت ارشاد برای تکخوانی زن دریک آلبوم بیان کرد: اخیراً گفته شده وزارت ارشاد برای یک آلبوم که یک زن در آن تکخوانی کرده است مجوز داده. اگر ما چنین کاری کرده باشیم قطعاً پایش می‌ایستیم اما چرا دروغ می‌گویید؟ این آلبوم به هیچ وجه تکخوانی زن نبوده است.

وی افزود: من دیده‌ام برخی از علما و مراجع تقلید در این‌باره اظهارنظر کرده‌اند. می‌دانید که این اظهارنظرها براساس احساسات دینی و شرعی آنهاست اما من به آنها اطمینان می‌دهم که تمام تلاش ما برای رعایت این موازین و اصول است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز