خبرگزاری کار ایران

«فریاد کهکشان» علمداری از سیاه چاله‌ها می‌گوید

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۱۱۷

kمایشگاه نقاشی‌های جواد علمداری باعنوان «فریاد کهکشان» در گالری شکوه افتتاح شد.

جواد علمداری در دومین نمایشگاه انفرادی‌اش در گالری شکوه، ۱۹ اثر رنگ روغن روی بوم، گواش و پاستل روی مقوا که به روش کنشی خلق شده‌اند را ارائه داده است.

به گزارش ایلنا؛ علمداری درمورد آثار تازه‌ای که در این نمایشگاه به تماشا گذاشته؛ گفت: سیاه چاله ناحیه‌ای از فضا - زمان است که جرم در آن فشرده شده است. سیاه چاله‌ها علاوه بر مباحثعلمی، از نظر هنر و زیبا‌شناسی، حس زیبایی درونی و ذهنی در من ایجاد کرد که به نقاشی از سیاه چاله پرداختم.

او اضافه کرد: بعضی چیز‌ها در رابطه با سیاه چاله‌ها که برایم جای سوال دارد و حائز اهمیت است بی‌تردید رخنه‌ای بر آثارم داشته‌اند که ماهیت و اسرار سیاه چاله‌ها نفوذی بر حس کنجکاوی‌ام دارد. آثارم را به یکی از شاخه‌های اصلی در جنبش اکسپرسیونیسم انتزاعی به روش نقاشی «کنشی» می‌توان نسبت داد. علاوه بر این تصاویر کاملا برگرفته از ذهن و نوع برداشتم از معلوماتی که نسبت به سیاه چاله‌ها دارم نقاشی شده‌اند. از نظر من انسان هنرمند در این دنیای مدرنیته مایل است از نظر علم و هنر و نیز از جامعه، جهان و دنیای اطرافش و سپس از تاثیر آن بر نحوه زندگی‌اش با خبر باشد و دراین راستا بکوشد تا از طریق هنرش بر جامعه و دنیای پیرامون خود تاثیر گذار و ثمر بخش واقع شود.

وی در مورد روند شکل گیری این آثار گفت: بعد از شش سال مطالعه بر روی کهکشان‌ها و سیاه چاله‌ها ابتدا سعی کردم نقطه‌های ریز رنگی را بصورت کنترل شده بر روی بوم ایجاد کنم و بین این نقطه‌ها فرم سیاه چاله‌ها را ببینم و آن را کامل کنم. پس از آن از روی ترکیب بندی‌ها تصمیم گرفتم که ستاره‌ها را در کجا قرار دهم.

در این آثار رنگ بوسیله قلمو بر روی بوم گذاشته نشده بلکه هنرمند رنگ‌ها را از طریق پرت کردن بصورت کنترل شده روی بوم قرار داده است. در واقع می‌توان گفت این روش، نوعی واکنش فیزیکی بدن در مقابل بوم است که با حالت‌های روانی و احساسی مختلف شکل می‌گیرد.

او که در این آثار از تکنیک منحصر به فرد خودش استفاده کرده تا نمایی از سیاه چاله‌ها را به تصویر بکشد، معتقد است: وقتی روی موضوعی متمرکز است، سختی و زمان بر بودن کار برایش اهمیتی ندارد، جذابیت کار باعثمی‌شود متوجه گذر زمان و چگونه پیش رفتن آن نباشد.

علمداری رنگ‌هایی را برای آثارش برگزیده که به لحاظ طیف رنگی در فضا وجود داشته‌اند.

رنگ زرد سهم زیادی در این آثار دارد زیرا در فیزیک هنگامیکه ستاره‌ای در حال مرگ است استفاده می‌شود و داخل و اطراف بیشتر این سیاه چاله‌ها بدلیل تششعاتی که جذب می‌کنند رنگ آبی دیده می‌شود زیرا طیف رنگ آبی در فیزیک بالا‌ترین انرژی را دارد.

جواد علمداری متولد ۱۳۶۳ است. او تا کنون در چندین نمایشگاه انفرادی و گروهی در ایران و ترکیه شرکت داشته است، نمایشگاه نقاشی‌های «فریاد کهکشان» دومین نمایشگاه انفرادی او در گالری شکوه محسوب می‌شود.

نمایشگاه نقاشی «فریاد کهکشان» تا ۲۶ آذرماه در گالری شکوه واقع در فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، شماره ۱۹ دایر است و علاقمندان می‌توانند همه روزه(به جز پنجشنبه‌ها و تعطیلات رسمی) از ساعت ۱۶ الی ۲۰ از این آثار دیدن نمایند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز