خبرگزاری کار ایران

نکوداشت نامی پتگر در خانه هنرمندان

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۰۷۷

نکوداشت مرحوم نامی پتگر چهارشنبه ۱۶ مهر با حضور هادی سیف، بهنام کامرانی و مرسده لسانی در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

نکوداشت استاد نامی پتگر چهارشنبه ۱۶ مهر در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ در این مراسم فیلمی از زندگی این هنرمند برجسته معاصر نیز به نمایش درخواهد آمد. نمایشگاهی از آثار، اسناد و عکس‌های از این استاد در نگارخانه ممیز خانه هنرمندان ایران افتتاح خواهد شد.

نامی پتگر در سال ۱۳۲۵ شمسی در تهران متولد شد و از‌‌ همان اوان کودکی زیر نظر پدرش استاد علی‌اصغر پتگر به آموزش نقاشی پرداخت. اگرچه در آغاز در هنرستان عالی موسیقی به تحصیل اشتغال داشت ولی پس از چندی موسیقی را‌‌ رها کرد و به طور جدی به نقاشی روی آورد. وی چند بار به تحصیلات عالی در زمینه هنر پرداخت ولی پس از چندی با هر نوع آموزش آکادمیک دچار تعارض شد و آموزش سینه‌به‌سینهٔ استاد و مطالعه گسترده و تحقیقاتی درباره زیبا‌شناسی، نقاشی و تاریخ هنر را بر هر گونه آموزش دیگر ترجیح داد. نامی پتگر در سال ۱۳۴۴ آتلیه و آموزشگاه آزاد طراحی و نقاشی مستقل خود را در تهران تأسیس کرد و به ادامه کار پدرش و عمویش استاد جعفر پتگر پرداخت. او سفرهایی به اروپا داشت و دانسته‌های هنری خود را افزایش داد و در نمایشگاه‌های متعددی شرکت جست. وی پس از انقلاب در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران تدریش نمود. و از سال ۱۳۷۶ با مهاجرت از تهران و زندگی هنرمندانه خود را در نوشهر در استان مازندران پی گرفت.

در آثار نقاشی و طراحی استاد پتگر همواره نگاه تغزلی و عارفانه با ترکیب‌بندی و رنگ‌پردازی‌های ویژه وجود داشت و در نقاشی‌های فیگوراتیو نیز جنبه‌های از تفکرات سمبولیک را ارائه می‌داد. نامی پتگر در سن ۶۳ سالگی در ۸ مرداد ۱۳۸۷ دار فانی را وداع گفت.

علاقمندان برای حضور در این مراسم می‌توانند چهارشنبه ۱۶ مهر از ساعت ۱۷ به تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

نمایشگاه آثار، اسناد و عکس‌های استاد نامی پتگر نیز تا ۲۵ مهر در نگارخانه ممیز خانه هنرمندان پیش‌روی علاقمندان قرار خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز