خبرگزاری کار ایران

نمایش آثار آخرین بازمانده نسل نقاشان پشت شیشه در فردوس

کد خبر : ۱۸۷۲۸۵

نگارخانه پردیسان فرهنگسرای فردوس؛ مجموعه‌ای دیدنی از آثار مرتضی آقاقاسمی قمی یکی از آخرین بازماندگان نسل نقاشان پشت شیشه را به نمایش گذاشته است.

در نمایشگاه آثار نقاشی پشت شیشه حدود ۴۰ اثر از آثار نقاشی پشت شیشه استاد آقاقاسمی و هنرجویان وی به معرض نمایش گذاشته شده است.

استاد آقاقاسمی با بیان اینکه نخستین نقاشی پشت شیشه خود را در پانزده سالگی انجام داده است، اظهار داشت: همچنین مدت کوتاهی نزد استاد قوللر آغاسی شاگردی کردم و به توصیه این استاد گرانقدر هنر نقاشی پشت شیشه را به صورت جدی ادامه دادم.

وی تمام نقاشی‌هایش را خیال انگاری و زاده ذهن خود معرفی کرد و افزود: نقاشی هدهد یا مرغ سلیمان نخستین جرقه ذهنم خود بود که این اثر را به یک توریست فرانسوی فروختم.

وی پستی بلندی‌های بیشمار زندگی خود را بهانه ای برای طرحی جدید دانست و افزود: در آثار با موضوعات مذهبی و اساطیری دارای ابداعاتی هستم که همواره مورد توجه اساتید فن و مخاطبان قرار گرفته است.

در این نمایشگاه آثار هنرجویان وی ازجمله رفعت فکوری، طیبه نصیری مقدم، مهدی وفایی تبار، امیر عبدی، لیلا امینی، راحله ذبیحیان، نادره علی اصغریان، محبوبه لطفی، مرضیه آقاقاسمی، نیره سادات نقوی، زهره آقاقاسمی، زهرا رجایی، سارا منصوری، علی حجت پناه، محمدصفا و عباس فیروزی به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه نقاشی پشت شیشه استاد آقاقاسمی و هنرجویان وی شنبه ۲۱ تیرماه افتتاح و تا ۳۱ همین ماه همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۷ در نگارخانه پردیسان فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهار مخابرات پذیرای عموم علاقمندان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز