خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه " عکس نوروز " در رومانی برگزار شد

کد خبر : ۱۵۵۹۷۵

نمایشگاه " عکس نوروز " با موضوع نوروز در ایران، آذربایجان و ترکمنستان از آثار امیر علی جوادیان از عکاسان کشورمان در رومانی برگزار شد.

ایلنا: جشن بزرگ نوروز وآغاز سال جدید خورشیدی در سومین روز از سال نو با حضور جمعی کثیری از اقشار مختلف ایرانیان مقیم رومانی در یکی از سالن های مجلل شهر بخارست و با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران، کارکنان، مسوولان نهادهای ایرانی برگزار شد.

به گزارش ایلنا؛ در این مراسم گروه موسیقی " طیفور " که به همت اداره کل ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به رومانی سفر کرده بودند، با هنرنمایی خود ترنم نوای ساز اصیل ایرانی را طنین انداز کردند.

در این مراسم " امینیان " سفیر جمهوری اسلامی پیام نوروزی وزیر امور خارجه خطاب به ایرانیان خارج از کشور را قرائت و و عید نوروز و آغاز سال نو را تبریک گفت.

در ادامه مراسم به برترین ایرانیان مقیم رومانی اعم از فرهیختگان، پزشکان، دانشجویان، دانش آموزان، ورزشکاران و هنرمندان که در سال ۱۳۹۲ موفق به موفقیت های چشمگیردر زمینه های مختلف در عرصه های علمی، هنری، ورزشی و… در رومانی شده بودند و یا در آموزش زبان فارسی موفقیتی را کسب کرده اند تقدیر و جوایزی به رسم یادبود اهدا گردید.

از نکات قابل توجه در جشن نوروز امسال حضور اقشار مختلف ایرانیان مقیم رومانی و همچنین تعدادی از دیگر فارسی زبانان مقیم بخارست و علاقه مندان به فرهنگ و تمدن ایران بود که به همراه اعضای خانواده خود در مراسم جشن نوروز شرکت داشتند. معرفی غذاهای ایرانی و نیز آشنایی با سنت‌های ویژه این مناسبت قرائت ابیاتی از شاعران ایرانی توسط دانشجویان کرسی زبان فارسی، تبریک عید نوروز به زبان فارسی توسط یکی از دانشجویان دانشگاه بخارست، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

همچنین درچهارمین روز از آغاز سال ۱۳۹۳ برای اولین بار جشن بزرگ نوروز در یکی از سالن موزه ملی بخارست برگزار شد.

در این مراسم نوروز مشترک با حضور سفیران و دیپلمات های مقیم رومانی و بویژه کشورهای ایران، آذربایجان، ترکیه، ترکمنستان، پاکستان، عراق و لبنان برگزار شد، جمع کثیری از مقامات و شخصیت های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، دانشگاهی رومانی، ایرانیان مقیم و همچنین علاقمندان به نوروز از این کشور و دیگر کشورهای اروپایی حضور داشتند.

در این مراسم، کشورهای حوزه نوروز ضمن مشارکت در برپایی این جشن مشترک، با برگزاری نمایشگاهی از آثار هنری، صنایع دستی و سنتی و شیرینی های نوروزی خود و همچنین پخش بروشور های تبلیغاتی نسبت به معرفی فرهنگ و سنن نوروزی خود و همچنین جاذبه های دیدنی و گردشگری کشور خود اقدام کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز