خبرگزاری کار ایران

مرحله اول انتخاب آثار بخش ملی جشنواره تجسمی فجر پایان یافت

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۷۳

از بین سه هزار و ۸۳۳ اثر نقاشی ۴۵۳ اثر، از ۹۶۵ اثر خوشنویسی در سه گرایش نستعلیق، شکسته نستعلیق و نسخ و ثلث۴۳۵ اثر، از ۸۰۴ اثر نگارگری در سه گرایش نقاشی ایرانی، گل و مرغ و تذهیب ۲۹۶ اثر، از ۳۲۶ اثر مجسمه ۴۵ اثر و از ۲۹۵ اثر سرامیک هنری ۱۱۱ اثر در مرحله نخست انتخاب شدند.

ایلنا: مرحله نخست انتخاب آثار بخش ملی ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر پایان یافت.

به گزارش ایلنا، مرحله نخست انتخاب آثار بخش ملی ششمین جشنواره تجسمی فجر از روی تصاویر آثار انجام شد و از بین شش هزار و ۲۲۳ اثر که در بخش ملی در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، سرامیک هنری و مجسمه سازی به دبیرخانه جشنواره رسیده است، یکهزار و ۳۴۰ اثر در مرحله نخست انتخاب شد.

مرحله نخست انتخاب آثار بخش ملی ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر از روی تصاویر آثار که به دبیرخانه رسیده انجام شد و مرحله دوم انتخاب آثار بخش ملی در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، سرامیک هنری و مجسمه سازی با بررسی و ارزیابی اصل آثار پذیرفته شده مرحله نخست انجام می‌شود.

در مرحله نخست انتخاب آثار بخش ملی از بین سه هزار و ۸۳۳ اثر نقاشی ۴۵۳ اثر، از ۹۶۵ اثر خوشنویسی در سه گرایش نستعلیق، شکسته نستعلیق و نسخ و ثلث۴۳۵ اثر، از ۸۰۴ اثر نگارگری در سه گرایش نقاشی ایرانی، گل و مرغ و تذهیب ۲۹۶ اثر، از ۳۲۶ اثر مجسمه ۴۵ اثر و از ۲۹۵ اثر سرامیک هنری ۱۱۱ اثر در مرحله نخست انتخاب شدند.

هنرمندانی که در مرحله نخست انتخاب آثار در بخش ملی آثارشان پذیرفته شده و اسامی آن‌ها در سایت جشنواره به نشانی www. ivafestival. ir اعلام شده است می‌توانند تا ۲۶ دی ماه جاری از ساعت ۹ صبح تا ۱۶(۴عصر) اصل آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارائه کنند، تا مرحله دوم انتخاب آثار بخش ملی بر اساس اصل آثار انجام شود.

غلامحسین امیرخانی، محمد سلحشور و علی شیرازی در گرایش نستعلیق، یدالله کابلی خوانساری، مجتبی ملک‌زاده و محمد حیدری در گرایش شکسته نستعلیق و احمد عبدالرضایی، سید رضا بنی رضی و علی رضاییان در گرایش نسخ و ثلثانتخاب و داوری آثار رشته خوشنویسی را بر عهده دارند.

در رشته نگارگری در گرایش نگارگری حسین عصمتی، علی اصغر تجویدی و امیرحسین آقامیری و در گرایش تذهیب فریدون جوقان، سلیمان سعیدآبادی و مهین دخت سالک و در گرایش گل و مرغ حسین ماچیانی، عباس سلیمانی و سیدرضا فتاحی انتخاب و داوری آثار را انجام می‌دهند. انجام می‌دهند.

مهدی حیدری، امید قجریان و رجحانه حسینی انتخاب و داوری آثار رشته سرامیک هنری و مرتضی نعمت اللهی، الهام پوریامهر و ماریا کازرونی انتخاب آثار مجسمه سازی را بر عهده دارند و عبدالمجید حسینی راد، کاظم چلیپا، احمد وکیلی، یعقوب عمامه پیچ و مرتضی افشاری اعضای هیات انتخاب و داوری رشته نقاشی جشنواره هستند.

انتخاب آثار بخش بین الملل ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر در رشته‌های کاریکاتور، عکاسی، ‌ پوس‌تر و تصویرسازی که یک مرحله‌ای است، از امروز(شنبه ۲۱ دی ماه) تا ۲۴ دی ماه انجام می‌شود.

ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر ۱۴ بهمن تا چهارم اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز