خبرگزاری کار ایران

سنت و مدرنیته در نقاشى‌هاى طوسى

کد خبر : ۱۲۹۷۷۵

گالرى شکوه عصر جمعه ٢٩ آذر ماه میزبان نقاشى‌هاى «مرسده طوسى طهرانى» مى‌شود.

ایلنا: در نمایشگاه شکوه؛ روایت‌هایى مردم‌شناسانه بر بسترى از تضاد‌ها و تشابه‌هاى فرهنگى به تماشا درمى‌آید؛ آثارى که مردمانى از عصر قاجاریه را در تقابل‌هاى فرهنگى و حتى پندارهاى امروزى جستجو و مورد مطالعه قرار مى‌دهد.

به گزارش ایلنا، مرسده طوسى طهرانى، کارشناسى نقاشى خوانده و ارائه حرفه‌اى آثارش را از سال ١٣٨۴ با دوسالانه نقاشى دامون فر آغاز کرده است؛ او در این سال‌ها با عضویت در انجمن نقاشان ایران در نمایشگاههاى متعددى حضور یافته است؛ طوسى در نوشتارى کوتاه در بروشور این نمایشگاه نوشته است: «افسانهٔ نقاشیهای من، افسانهٔ روزگاری دیرینه است، روزگاری که همچون پروانه‌ای من را با رویای خود به هر سو می‌کشد. فضایی از زنان و مردان همین روزگار، دربند و دلشکسته. آن‌ها در فضای نقاشی‌هایم بدنبال راهی برای آرامش می‌گردند. آن‌ها در همین روزگار زندگی می‌کنند، روزگاری دروغین با رنگ و بوی مدرن، من به دنبال تشابهی جایگزین میان شرایط فعلی معاصر و دوران قاجار هستم، که در نقاشی‌هایم به پارادوکسی مشترک میان این دو دوره دست یافتم.»

آثار طوسى تا چهارم دى ماه در گالرى شکوه واقع در فرمانیه، بلواراندزرگو، خ سلیمى شمالى، کوچه امیر نورى، شماره ١٩ در معرض تماشا خواهد بود و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ از این آثار دیدن نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز