خبرگزاری کار ایران

گالری آریانا میزبان منتخبی از پنج دوره نقاشی‌های بیژن رفعتی

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۲۰

بیژن رفعتی؛ منتخبی از نقاشی‌های آبستره، کلاژ و اینستالیشن‌هایی که در ۱۳ سال اخیر خلق کرده را عصر جمعه ۱۷ آبان ماه به گالری آریانا می‌آورد.

ایلنا: بیژن رفعتی؛ نقاشی‌های آبستره، کلاژ و اینستالیشن‌هایش را در گالری آریانا نمایش می‌دهد.
به گزارش ایلنا، بیژن رفعتی با بیان اینکه این نمایشگاه دربرگیرنده منتخبی از آثار پنج دوره اخیرش است، گفت: این آثار را از سال ۲۰۰۰ تاکنون خلق کرده‌ام و تاکنون برخی از آثار این مجموعه در قالب نمایشگاه انفردی و گروهی در خارج از کشور در معرض دید علاقمندان قرار گرفته‌اند.
وی افزود: در این نمایشگاه ۴۰ اثر را به نمایش می‌گذارم که ۳۲ اثر این مجموعه شامل نقاشی‌های آبستره است و هشت ایستالیشن که هر کدام از این کار‌ها شامل ۴۰ اثر دیگرند که با هم یک کلیت را می‌سازند. نقاشی‌های این مجموعه نیز در ابعاد دو متر و ۱۲ در ۸۴ سانتی‌متر بر روی بوم خلق شده و این اندازه سال هاست که مورد توجه من است.
به گفته این هنرمند، او در ایستالیشن‌ها؛ ابتدا بر روی قوطی‌های سیگارلو(سیگار‌های کوچک برگ) از نقاشی و عکس‌هایی که پیش از خلق کرده کلاژ کرده و پس از آن این قوطی‌ها را بر روی برگه‌هایی از کتاب‌های هزاره‌های گمشده «پرویز رجبی» که به خط بریل نوشته شده نصب کرده است و در درون هر پاکت سیگار نیز یکی از شعر‌های منتشر نشده خود را قرار داده که در ‌‌نهایت مجموعه‌ای از این کلاژ‌ها با هم یک کلیت واحد را می‌سازنند.
وی درباره انتخاب برگه‌هایی از کتاب هزار ه‌های گمشده گفت: این مجموعه کتاب درباره تاریخ است و من به تاریخ علاقه‌ای ویژه‌ای دارم. من برگه‌هایی از این کتاب را به خط بریل نوشته‌ام و بعد پاکت‌های سیگار را بر روی آن‌ها نصب کرده‌ام؛ در واقع گویی ما تاریخ را به نوعی فراموش کرده‌ایم و وقتی این کلاژ‌ها بر روی این برگ‌ها جا خوش می‌کنند اصلا زمینه‌ای برای مرور تاریخ وجود ندارد.
رفعتی در آثارش توجه ویژه‌ای به دوگانگی دارد و معتقد است با اینکه حقیقت وجود دارد اما ما به هیچ شکلی نمی‌توانیم آن را به تصویر بکشیم. او برای بیان دوگانگی از متریال‌های مختلفی استفاده می‌کند و به ایده‌ها، معنا و خاطرات در آثارش توجه ویژه‌ای دارد.
بیژت رفعتی متولد ۱۳۲۳ تهران است. او تحصیلاتش را در رشته‌های کار‌شناسی اقتصاد و توسعه و علوم تربیتی تا مقطع دکترا ادامه داده است و سال‌ها در مرکز مطالعات پیشرفته در جمعیت و انرژی و صندوق بین المللی پول کار کرده است و به عنوان استاد در دانشگاه هاروارد تدریس کرده است. وی نقاشی را از دوران کودکی به صورت خود آموخته و در دوران اقامتش در آمریکا محضر برخی از بزرگان جهان را درک کرده است.
رفعتی یک هنرمند چند رسانه‌ای است که ۲۵ سال گذشته، ۱۵ نمایشگاه انفرادی برپا کرده و در بیش از ۳۰ گروهی شرکت کرده است. آثار او تاکنون در مجموعه‌های شخصی در ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، آلمان، هلند، ژاپن، برزیل، اروگوئه و ایران نگهداری می‌شود.
گالری آریانا باحدود ۵۰۰ متر فضای نمایشگاهی به لحاظ معماری، فضای نمایشگاهی، طراحی داخلی و نور‌پردازی، یکی از استاندارد‌ترین گالری‌های تهران به شمار می‌رود
این نمایشگاه عصر روز جمعه ۱۷ آبان ماه به صورت عمومی افتتاح می‌گردد و به مدت یک ماه به صورت خصوصی در گالری آریانا واقع در خیابان فرشته پلاک نه دایر می‌باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز