خبرگزاری کار ایران

دبیر ششمین دوسالانه تصویرگری:

ششمین دوسالانه باید یک دهه تصویرگری ایران را داوری کند

کد خبر : ۱۱۱۱۱۰

استقبال بی‌نظیر هنرمندان تصویرگر از دوسالانه، کار انتخاب آثار را بسیار سخت و طولانی کرد.

ایلنا: کیانوش غریب‌پور؛ دبیر ششمین دوسالانه تصویرگری؛ با اشاره به روند انتخاب آثار دوسالانه گفت: استقبال بی‌نظیر هنرمندان تصویرگر از دوسالانه، که در سال‌های اخیر در هیچ مسابقهٔ تصویرگری سابقه نداشته است، کار انتخاب آثار را بسیار سخت و طولانی کرد.

به گزارش ایلنا، غریب‌پور در ادامه گفت: همچنین روش ارسال آثار به دبیرخانه از طریق سایت که برای برخی از دوستان تصویرگرمان تجربه نشده بود، ضرورت دقت بسیار در پروندهٔ شرکت‌کنندگان را ایجاب کرد و همکاران دبیرخانه زیر نظر دبیر اجرایی با دقت و صرف وقت بسیار سعی کردند هیچ حقی از شرکت‌کنندگان ضایع نشود. ما ‌‌نهایت انعطاف را در پذیرش آثار به کار بردیم تا تصویرگران به هر روشی می‌توانند کتاب‌ها و آثارشان را به دبیرخانه برسانند و همهٔ دست‌اندرکاران دوسالانه سعی کردند قدردان حضور بی‌نظیر تصویرگران حرفه‌ای و همکاران جوان‌ترمان باشند.

غریب‌پور افزود: هنرمندان تصویرگر می‌دانند که هیچ‌مسابقه یا نمایشگاهی همهٔ آثار رسیده را به‌نمایش نمی‌گذارد، مخصوصاً نمایشگاهی که نزدیک به ۱۳هزار فریم اثر دریافت کرده باشد.

از دوستان هیأت انتخاب خواستم تا در قضاوت خود به دو اصل توجه کنند: اول، بسیار واقع‌گرا باشند و فضای تصویرگری معاصر ایران را با همهٔ امتیاز‌ها و ضعف‌هایش درک کنند و دوم، تا می‌توانند و تا جایی که به واقع‌گرایی خواسته شده لطمه نمی‌زند، سخت بگیرند. چرا که باور داریم دوسالانه ششم باید یک دهه تصویرگری ایران را داوری کند و برای آیندهٔ آن، طرحی رسم کند. اعضای محترم هیأت انتخاب آثار هم با دقت بسیار و صرف سه‌روز پرکار، در دو مرحله، آثار را بررسی کردند و بار‌ها مجموعهٔ کار‌ها را مرور کردند تا مبادا اثری یا هنرمندی از حق طبیعی ورود به دوسالانه، محروم بماند.

دبیر ششمین دوسالانه تصویرگری گفت: در بررسی‌ها، هیچ اثری برای گرایش جوان و بزرگسال بخش جهان نور‌ها و سایه‌ها مناسب دیده نشد و گرایش جوان و بزرگسال این بخش حذف شد و در این بخش آثار در گرایش خردسال، کودک و نوجوان است. تعدادی از آثار را هم، طبق مقررات فراخوان و اختیاری که داشتیم در گروه‌های سنی، جابه‌جا کردیم. همهٔ این‌ها برای برگزاری دوسالانه‌ای است که در خور شأن هنرمندان تصویرگر و فضای فرهنگی ملتمان باشد.

غریب‌پور در پایان گفت: ما از همهٔ تصویرگران محترمی که با شرکت‌دادن آثارشان در دوسالانه، مقدمات یک رویداد کم‌نظیر در سال‌های اخیر را فراهم کردند سپاسگزاریم، چه آن‌هایی که آثارشان به دوسالانه وارد شد و چه آن‌هایی که این فرصت را نداشتند. دقت و صرف زمان ما در اعلام نتیجهٔ نهایی آثار پذیرفته‌شده هم از آن جهت است که حتی یک کار شایسته هم از ورود به نمایشگاه باز نماند.

از همهٔ دوستان و همکاران و تصویرگران محترم برای شکوهی که ساختند سپاسگزارم، چه حرفه‌ای‌ها، چه جوان‌تر‌ها، چه راه‌یافتگان و چه آن‌هایی که آثارشان دراین دوسالانه نیست، اما دوستی و اشتیاقشان، همراه‌مان است.

ششمین دوسالانه تصویرگری نهم آبان ماه با برگزاری افتتاحیه و اهدای جوایز برگزیدگان در موسسه فرهنگی هنری صبا آغاز می‌شود.

ششمین دوسالانه تصویرگری از سوی مرکز هنرهای تجسمی با همکاری انجمن فرهنگی - هنری تصویرگران و موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر آبان ماه در تهران برگزار می‌شود

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز