خبرگزاری کار ایران

یک فعال اقتصادی؛

کیش در مهار کرونا سربلند بود

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۹۴۲

یک فعال اقتصادی گفت: در ابتدای راه ورود بیماری کرونا به کیش، چندین روز نتیجه و جواب آزمایش افراد مشکوک به طول می‌انجامید،‌ همچنین ماسک و ژل کم بود؛ اما به سرعت پس از چند روز مبادی ورودی کیش کنترل و بسته شد و کیت‌های تست کرونا از خارج از کشور با کمک مالی خیرین به کیش رسید و مراجعان ظرف ٤٥ دقیقه جواب آزمایش تست کرونای خود را هم اکنون دریافت می‌کنند. از طرف دیگر در سطح جزیره هم به سرعت کیوسک‌های سیار فروش ماسک و ژل سریعا جانمایی شد.

علی شایان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا عنوان کرد: رعایت این مهم که سازمان بهداشتی جهانی نیز بدان بسیار اهمیت می‌دهد (تست) در کیش به سرعت اجرایی و عملیاتی و در دستور کار مدیران  قرار گرفت. بنابراین کیش در الگویی موفق در سطح کشور نشان داد کنترل این بیماری با راهکارهای درست و علمی و تست سریع و ریشه یابی آن چقدر حائض اهمیت است.

این فعال اقتصادی معتقد است: جزیره زیبای کیش با مدیریت ویژه افراد توانمند و کوشا توانست از این آزمایش حساس سربلند بیرون بیاید و فرهنگ بالای کیشوندان کمک بسزایی در این مقوله به مدیران سازمان منطقه آزاد کرد.

وی با بیان اینکه کیش نشان داد اولویت اول جان انسان‌هاست سپس تجارت و درآمد،‌ گفت: با بسته شدن تمام بازارها و مراکز تفریحی، ورزشی، فرهنگی برگی عجیب و آماری نامتعارف در تاریخ منطقه آزاد کیش رقم خورد.

شایان اظهار کرد: کنترل این بیماری رابطه مستقیم با فرهنگ مردم و مدیریت علمی و جهادی مدیران حوزه اجتماعی و سلامت کیش دارد و یک نوع هارمونی و کنتراس اجتماعی را در این جزیره در رابطه با ویروس کرونا ایجاد کرد. این روزها فارغ از هر اختلاف نظری جزیره مرجانی کیش نشان داد نگینی زیبا  در خلیج تا ابد فارس است و در دل خود مردان بزرگی را پرورش داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز