خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت میکا مال کیش در گفت‌وگو با ایلنا؛

دستگاه تشخیص کرونا در کیش به بهره‌برداری خواهد رسید

asdasd
کد خبر : ۸۹۸۴۳۲

سهامدار و مدیرعامل شرکت میکا مال کیش گفت: کیش می‌تواند با توجه به بستر آماده خود و مقررات‌زدایی بیشتر و تسهیل شرایط تولید و تجارت مولد، به موتور محرک اقتصاد حداقل در جنوب کشور تبدیل شود.

نادر کشتکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه در ایام کرونا، همراهی و فهم مشترک مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، مردم و بخش اقتصادی مثال زدنی‌بود، اظهار کرد: در جزیره کیش همزمان با فراگیری ویروس کرونا در کشور، شاهد پدیده نادر هماهنگی و همدلی کامل مدیریت سازمان و فعالان اقتصادی و اجتماعی بودیم.

وی گفت: متاسفانه فشارهای بیرون از جزیره، بخشی از تصمیات قاطع و پیشگیرانه سازمان منطقه آزاد کیش در کنار کمک های فوری و هدفمند بخش خصوصی را هدر داد.

مدیرعامل شرکت میکا مال کیش ادامه داد: از همان روزهای ابتدایی ورود ویروس کرونا، داروهای تخصصی مورد نیاز  این بیماری و لوازم بیمارستانی مانند دستکش، ماسک و کاور با کمک اکثر فعالان اقتصادی و هماهنگی شبکه بهداشتی کیش تامین و در اختیار مراکز ذیربط قرار گرفت.

وی با بیان اینکه از بابت وسایل درمانی و پزشکی، هیچ کمبودی در جزیره نیست، افزود: در یک همکاری مشترک بین فعالان اقتصادی، بازرگانان و خیرین جزیره و مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش، دستگاه استخراج و تشخیص که ظرف مدت سه ساعت نتیجه تست کرونا را مشخص می کند، خریداری شده و در هفته جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تاکید کرد: با بهره‌برداری از این دستگاه، بیمارستان کیش بعد از بیمارستان مسیح دانشوری، دومین مرکزی است که به این دستگاه مجهز خواهد شد.

کشتکار در خصوص برنامه‌ریزی برای شرایط اقتصادی پساکرونا گفت: با ادامه همفکری و همراهی کامل سازمان منطقه آزاد کیش و بخش خصوصی، می‌توان ازهم‌اکنون ضمن بهره‌گیری از تجارب ایام کرونا، با هدف‌گذاری مشخص و تعیین اولویت‌ها برنامه‌ریزی کرد. مستند‌سازی این‌ تجربیات شرط اول برای ادامه است.

این فعال اقتصادی بیان کرد: یک صندوق سرمایه‌گذاری با ضمانت دولتی و مشارکت بخش خصوصی لازم است ضمن جذب سرمایه‌های سرگردان به توانمندسازی و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های آسیب‌دیده بپردازد.

وی ادامه داد: کیش بعد از کرونا نیاز به یک بازاریابی در حوزه ملی و بین‌المللی برای جذب گردشگر دارد. گردشگرانی که به هر دلیل در طول مدت قرنطینه به مقاصد هدف گردشگری نرسیده‌اند و حالا به محیطی امن و مطمئن برای بازیابی آرامش نیاز دارند.

کشتکار تاکید کرد: با توجه به شرایط تحریم و وضعیت جدید پیش آمده از کرونا و نیاز بیش از پیش کشور به تولید و درآمدهای غیر نفتی، کیش می‌تواند با توجه به بستر آماده خود و مقررات زدایی بیشتر و تسهیل شرایط تولید و تجارت مولد، به موتور محرک اقتصاد حداقل در جنوب کشور تبدیل شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز