خبرگزاری کار ایران

در همایش کیش‌پژوهی؛

کاظم بایرام‌بخش در کیش مورد تقدیر قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۹۷۸

در چهارمین نشست از سلسله همایش‌های کیش‌پژوهی از کاظم بایرام‌بخش تقدیر شد.

به گزارش ایلنا، در چهارمین نشست از سلسله همایش‌های کیش پژوهی که به مناسبت گرامیداشت 20 آبان "روز کیش" در خانه بومیان این جزیره برگزار شد، با اهداء لوح تقدیر از تلاش‌های کاظم بایرام بخش هنرمند مستند ساز بین المللی، کارگردان، متخصص در زمینه عکاسی و فیلمبرداری زیر دریا  قدر دانی شد.

همچنین یاد و خاطره عبدالرحمن رحمانی یکی از بومیان جزیره کیش و از صیادان قدیمی مروارید گرامی داشته شد.

 بر اساس این گزارش بایرام بخش تا کنون مستندهای زیبایی از زندگی انواع ماهی ها و آبزیان خلیج فارس و دیگر گونه های جانوری جزیره کیش تهیه کرده که در جشنواره های بین المللی حائز رتبه های برتر شده است. وی عناوینی چون جایزه اول فدراسیون جهانی Okeanos فرانسه، جایزه اول فستیوال جهانی تصویر زیر آب Antibes فرانسه سال در سال  ۱۹۹۸ و  جایزه اول فستیوال جهانی تصویر زیر آب Antibes فرانسه سال ۲۰۰۶ و بسیاری جوایز ارزنده بین المللی دیگر را در کارنامه خود دارد.

بایرام بخش در این نشست با ابراز خرسندی از حمایت مدیران سازمان منطقه آزاد کیش از فعالیت هنرمندان گفت: ظرفیت های بسیار ارزشمندی در آبهای خلیج فارس نهفته است و من تلاش کرده ام تا با ساخت مستند های زیبا جاذبه های طبیعی و ظرفیت های ارزشمند کشورم و جزیره کیش را درسطح بین المللی معرفی کنم.

در این نشست که جمعی از مدیران و معاونان سازمان منطقه آزاد کیش، مسئولان محلی، اعضای شورای اسلامی شهر کیش، شهردار بندر لنگه و اعضای شورای اسلامی شهر بندر لنگه و تعدادی از ساکنان جزیره کیش حضور داشتند شیخ یعقوب شمس امام جماعت اهل سنت کیش، با گرامیداشت یاد بومیانی که برای آبادانی و توسعه کیش زحمت فراوان کشیده اند تصریح کرد: زیبایی، آبادانی و امکانات متعدد رفاهی و گردشگری امروز این جزیره، مرهون از خود گذشتگی مردان و زنان با اصالتی است که برای رونق این جزیره زیبای مرجانی سخت کوشیدند و مرزبانان و مرزداران واقعی این خطه از میهن اسلامی بودند.

وی همچنین  از تلاش نیروی انتظامی برای حفظ و ارتقاء امنیت کیش قدردانی کرد.

پخش بخش هایی از مستند ساخته کاظم بایرام بخش در خصوص آبزیان خلیج فارس و صید مروارید، اجرای موسیقی محلی بومیان کیش، اجرای نمایش مروا کار هنرمندان تئاتر جزیره کیش و پذیرایی از میهمانان با قهوه عربی و شیرینی محلی از دیگر بخش های این برنامه فرهنگی بود که شامگاه یکشنبه در موزه خصوصی خانه بومیان کیش برگزار شد.  

لازم به ذکر است، به مناسبت گرامیداشت بیستم آبان روز کیش برنامه های شاد و  متنوع فرهنگی ، ورزشی برای ساکنان و گردشگران جزیره کیش اجرا شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز