خبرگزاری کار ایران

روزنامه وجهات چاپ عمان اعلام کرد:

جزیره کیش مطلوب گردشگری، تجارت و سرمایه گذاری

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۷۹۰

روزنامه "وجهات" کشور عمان جزیره کیش را به عنوان مقصد مطلوب گردشگری، تجارت و سرمایه گذاری معرفی کرد.

به گزارش ایلنا، روزنامه "وجهات" کشور عمان روز جمعه دوم نوامبر مصادف با 12 آبان با انتشار مطلبی با عنوان کیش مقصد گردشگری، تجارت و سرمایه گذاری در ایران، به معرفی این منطقه آزاد تجاری – صنعتی کشورمان پرداخت. در این گزارش، پس از معرفی موقعیت جغرافیایی و جمعیت 30 هزار نفری جزیره کیش، گردشگری و تجارت از جمله زمینه های مختلف فعالیت سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در این منطقه عنوان شده و با اشاره به روند رشد و توسعه کیش و تبدیل آن به نخستین منطقه آزاد تجاری صنعتی ایران، امکانات اقامتی، تفریحی و مراکز تجاری و جاذبه های گردشگری کیش معرفی شده است.

روزنامه "وجهات" که نخستین روزنامه گردشگری منتشر شده در عمان است، با بیان اینکه سفر به جزیره کیش به زمان خاصی محدود نمی شود و گردشگران داخلی و خارجی در تمام ماه های سال به این جزیره زیبای مرجانی سفر می کنند، پاییز و زمستان را بهترین فصول گردشگری کیش برشمرده و افزوده است: هوای مطلوب منطقه در فصل های پاییز و زمستان شرایط اقامتی بسیار مناسبی را برای گردشگران کیش فراهم می کند.

در این گزارش با بیان اینکه منابع مالی اجرای طرح های عمرانی جزیره کیش توسط سازمان منطقه آزاد کیش تامین شده و در بودجه دولتی، سهمی برای توسعه طرح های عمرانی در این منطقه تخصیص داده نشده است از کیش با عنوان جزیره ای غنی و در حال رشد و توسعه، دارای منابع مالی فراوان یاد شده است.

این گزارش جمعیت ساکن جزیره کیش را تلفیقی از مهاجران شهرهای مختلف کشور عنوان کرده که برای کار، سرمایه گذاری و یا استفاده از آب و هوای مطلوب و آرامش و امنیت بسیار خوب جزیره کیش به این منطقه مهاجرت کرده اند و در کنار بومیان جزیره کیش به کار و فعالیت مشغول هستند. لازم به ذکر است، بومیان کیش به آداب و رسوم خود بسیار پایبند بوده و پوشش سنتی زنان و مردان بومی در فضای جامعه شهری کیش یکی از جذابیت های مهم گردشگری این منطقه است.

در این گزارش همچنین با اشاره به پایانه های بندری و فرودگاهی جزیره کیش و امکانات مناسب آنها، پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش با ظرفیت پذیرش سالانه 6 میلیون مسافر که دومین پایانه بزرگ فرودگاهی کشور خواهد بود به عنوان یکی از طرح های عمرانی مهم این منطقه در راستای توسعه صنعت گردشگری مطرح شده است.  

هتل های پیشرفته و متعدد کیش با امکانات اقامتی مدرن، هتل های ساحلی با سوئیت های دریایی و ساحلی زیبا، رستوران و امکانات تفریحات دریایی اختصاصی در ساحل هتل ها، جاذبه های تاریخی مانند شهرحریره با قدمت 800 ساله، شهر زیرزمینی کاریز درعمق 14 متری از سطح زمین با فسیل هایی با عمر 3 هزار سال، پارک دلفین ها و باغ پرندگان، کشتی یونانی، کلوپ های تفریحات دریایی با ورزش های آبی مانند جت اسکی، قایقرانی، پاراسل و مدرسه غواصی بخشی از امکانات و جاذبه های گردشگری معرفی شده در این گزارش هستند.

روزنامه "وجهات" همچنین با معرفی جشنواره تابستانی و برنامه های متنوع آن بر فضای شاد و مفرح این جزیره و شور و شوق گردشگران کیش برای سفر و اقامت در این جزیره زیبای مرجانی تاکید کرده است.

بنابر این گزارش، فضای امن و آرام جزیره کیش در کنار امکانات خوب تفریحی و بازارها و مراکز تجاری سبب شده است تا گردشگران تا پاسی از شب در بازارها مشغول خرید بوده و یا از امکانات خوب گردشگری و جنگ های شاد شبانه استفاده کنند. ضمن اینکه رونق حضور گردشگران و تمایل آنها به خرید از مراکز تجاری موجب شده است تا بازاریان و تجار کالاهای مختلفی را از سایر کشورها و یا سرزمین اصلی به جزیره کیش وارد کنند.

در این گزارش، همچنین به تلاش مسئولان جزیره کیش در حفظ محیط زیست ارزشمند این منطقه و تاکید آنها بر توسعه صنایع غیر آلاینده و با فناوری بالا ( های تک) و ممانعت از فعالیت صنایع آلاینده اشاره شده است.

یاد آور می شود چندی قبل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش از برخی رسانه های خارجی مستقر در تهران برای تهیه گزارش از جزیره کیش دعوت کرده بود. خبرنگاران کشور های قطر، عمان، لبنان، عراق، روسیه و فرانسه از جمله خبرنگارانی بودند که در این تور رسانه ای حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز