خبرگزاری کار ایران

روز کیش، بهانه‌ای برای خلق رویدادهای فاخر فرهنگی و هنری

asdasd
کد خبر : ۶۸۷۶۹۸

مدیر امور هنری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع در روز کیش گفت: «روز کیش» بهانه‌ای برای هویت‌بخشی به فرهنگ بومی و خلق رویدادهای فاخر فرهنگی و هنری در این جزیره مرجانی است.

به گزارش ایلنا، مسعود رهبری با اشاره به اینکه برای نخستین بار و به تدبیر دکتر انصاری لاری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش یک روز از سال به «‌روز کیش» نامیده شده است افزود: در فصل پاییز و ماه آبان آب و هوا و شرایط جوی کیش مناسب‌تر شده، از گرما و شرجی هوا کاسته می‌شود و آب و هوای مناسب و رنگ نیلی و چشم نواز خلیج همیشه فارس، این فصل را برای مسافرانی که جزیره کیش را به عنوان مقصد سفر برمی‌گزینند مطلوب‌تر می‌سازد تا با خاطره‌ای به‌ یاد ماندنی و زیبا به شهرهای خود بازگردند.

مدیر هنری سازمان منطقه آزاد کیش در رابطه با انتخاب عدد 20 به عنوان «روز کیش» افزود: 20 به عنوان عدد بیداری و استعاره‌ای از کمال و بی‌ نقصی مورد استفاده قرار می‌گیرد که ترکیب آن با آبان ماه و انتخاب آن به عنوان «روز کیش»، مناسب به نظر می‌رسد.

وی با اشاره به بخشی از برنامه‌های مدیریت امور هنری برای روز کیش تاکید کرد: بخش‌های مختلف سازمان برای هر چه بهتر برگزار شدن این روز برنامه‌های ویژه در نظر گرفته‌اند و در مدیریت امور هنری نیز برنامه‌های خاصی برای این روز تدارک دیده شده است.

رهبری برگزاری نخستین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه کافه‌ای و ساحلی را از جمله برنامه‌هایی برشمرد که همزمان با روز کیش از 19 تا 21 آبان ماه برگزار خواهد شد و افزود: این جشنواره با حضور گروه‌های تئاتر از سراسر کشور در کافه‌ و ساحل برگزار می‌شود.

اجرای «تری. دی. مپینگ» بر روی مجسمه مرد ماهیگیر در اسکله تفریحی با متنی حماسی و بهره‌گیری از جلوه‌های زیبای بصری در شبانگاه 19 و 20 آبان از برنامه‌های ویژه روز کیش است که مدیر هنری سازمان منطقه آزاد کیش به آن اشاره کرد و افزود: اجرای تئاتر در خانه بومیان کیش و نمایش فیلم "قصه‌های کیش" که در سال 1376 به‌صورت مجموعه‌ای از فیلم‌های کوتاه ساخته شده است با حضور احتمالی کارگردانان نامداری چون رخشان بنی‌اعتماد، ناصر تقوایی و ابوالفضل جلیلی در سینما لبخند از دیگر برنامه‌های روز کیش خواهد بود.

مدیر امور هنری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به بهره‌گیری از توانمندی هنرمندان جزیره کیش در برگزاری برنامه‌های این رویداد گفت: در رخدادهاییکه وجه ملی دارد تلاش می‌شود تا از هنرمندان ملی در کنار هنرمندان محلی استفاده شود تا هنرمندان سرزمین اصلی نیز فرصت آشنایی با ظرفیت‌های هنری و استعدادهای جزیره کیش را داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز