خبرگزاری کار ایران

ناصر دولت آبادی در گفت‌وگو با ایلنا:

به جای جذب سرمایه‌گذار جدید، سرمایه‌گذاران موجود را حفظ کنید/ پروژه مجتمع دولت یک پروژه ملی است

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۲۹۷

یک فعال اقتصادی در جزیره کیش گفت: در شرایطی که اوضاع نقدینگی فعالان اقتصادی خوب نیست، سازمان منطقه آزاد کیش برای دریافت مطالبات خود می‌تواند به جای دریافت پول نقد، با سرمایه‌گذاران تهاتر کند. در این صورت نقدینگی برای سرمایه‌گذاران باقی می‌ماند و می‌توانند آن را به پروژه‌ها تزریق کنند. با این کار پروژ‌هایی که خوابیده‌اند دوباره احیا می‌شوند.

فعال اقتصادی در جزیره کیش در گفت‌وگو با خبرنگار بازرگانی ایلنا، با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، اظهار داشت: من به عنوان یک سرمایه‌گذار در جزیره کیش از فعالیت‌های آقای انصاری لاری رضایت دارم زیرا بسترسازی مناسبی صورت گرفته و بسیاری از امور تسهیل شده است. آقای انصاری لاری نیز به فعالان اقتصادی به چشم مثبت نگاه می‌کند، ایشان به حرف مردم گوش می دهد و به جای ایجاد مشکل، تلاش می‌کند مشکلات را حل کند.

دولت‌آبادی تاکید کرد: من در حال حاضر در حال ساخت یک پروژه بزرگ تجاری، اداری و مسکونی در بهترین منطقه کیش، جنب بازار مروارید تحت عنوان مجتمع تجاری، اداری و مسکونی دولت، هستم. این پروژه در سال حمایت از کالای ایرانی با استفاده از محصولات ایرانی در حال احداث است.

وی ادامه داد: من به عنوان یک سرمایه‌گذار و کارآفرین دلم می‌خواهد در کشورم کار و سرمایه‌گذاری بکنم و برای جوانان کشورم، شغل ایجاد کنم. در حال حاضر نیز جمعی از بهترین و کوشاترین جوانان کشور به عنوان مهندس، تکنیسین و کارگر در پروژه مجتمع دولت مشغول به کار هستند. با حمایت‌های آقای انصاری لاری در همین مدت کوتاه فعالیت‌شان، من به کار و تلاش و ساخت و ساز در کیش امیدوار شده‌ام.

این سرمایه‌گذار در پاسخ به این پرسش که آیا در این مدت با موانعی هم مواجه بوده‌اید؟ ، عنوان کرد: الحمدالله تا کنون مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، هر مانعی که وجود داشت را به سرعت رفع کرده است. خوشبختانه نگاه آقای انصاری لاری، نگاهی مردمی است. ایشان به عنوان یک فرد مردمی و حزب‌اللهی باور دارد ارگان‌های دولتی نباید در کار شهروندان سنگ اندازی کنند.

وی ادامه داد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در جزیره کیش زیاد است. من به در همین خطاب به آقای انصاری لاری می‌گویم به جای حذب سرمایه‌گذار جدید در جزیره کیش، سرمایه‌گذاران موجود را حفظ کنید و از آنان پشتیبانی کنید.

دولت‌آبادی تاکید کرد:  در شرایطی که اوضاع نقدینگی فعالان اقتصادی خوب نیست، سازمان منطقه آزاد کیش برای دریافت مطالبات خود می‌تواند به جای دریافت پول نقد، با سرمایه‌گذاران تهاتر کند. در این صورت نقدینگی برای سرمایه‌گذاران باقی می‌ماند و می توانند آنرا به پروژه‌ها تزریق کنند. با این کار پروژ‌هایی که خوابیده‌اند دوباره احیا می‌شوند.

دولت آبادی خاطر نشان کرد:  من و افرادی مانند من، سرمایه خود را به خارج از ایران نبرده‌ایم. علی‌رغم این که برای سرمایه‌گذاری در پروژ‌ه‌هایی در کشورهای دعوت شده ام اما در کشورم با افتخار باقی مانده‌ام و تقاضا دارم رفتار برخی از مسئولان و مدیران بانکی به نحوی نباشد که سرمایه‌گذاران را فراری بدهد.

وی گفت: از رئیس جمهور می‌خواهم دستور بدهند صنعت ساختمان‌سازی با حمایت وزیر ره و شهرسازی و بانک‌ها، رونق بگیرد، چرا که با راه افتادن صنعت ساختمان، سایر صنایع وابسته نیز رونق می‌گیرند. اینجانب در حال حاضر در کیش پروژه مجتمع دولت را با 55  هزار متر مربع که 5 هزار تجاری و باقی مسکونی است، در دست احداث دارم. این پروژه عظیم بدون حمایت  مالی دولتی و بدون وابستگی در حال ساخت است. این پروژه اگر با حمایت‌های لازم همراه شود در کمتر از 30 ماه به نتیجه می‌رسد و یک پروژه ماندگار برای جزیره کیش و کشور است.  حداقل توقع من به عنوان یک سرمایه‌گذار حمایت مسئولان از این قبیل پروژه‌های بزرگ و ملی است.

به جای جذب سرمایه‌گذار جدید، سرمایه‌گذاران موجود را حفظ کنید/ پروژه مجتمع دولت یک پروژه ملی است

علی شایان مدیره فروش پروژه دولت نیز گفت: امیدوارم دیگر شاهد سنگ اندازی های بی مورد در رشد این پروژه نباشیم . متاسفانه در کیش وحدت رویه در پروژهای عمرانی وجود ندارد بطوریکه رقباو همکاران پروژهای عمرانی به جای حمایت از یگدیگر سعی در تخریب و نهایت موجب فرار سرمایه گذار خواهند شد.درصورتیکه  وحدت و  یکپارچکی همکاران و حمایت مسولین از سرمایه گذاران می تواند ضامن موفقیت و توسعه روز افزون در جزیره شود و در آن صورت همه سرمایه گذاران  می توانند از سرمایه گذاری خود استفاده مطلوب ببرند.

شایان در پایان گفت:جذب سرمایه گذار می بایست از مبدا صورت پذیرفته‌چرا که وقتی سرمایه گذاران خرد وارد جزیره می شون ۸۰% راه را آمده‌اند بنابراین وظیفه ما و سازمان منطقه آزاد در قبال این موضوع این است که تبلیغات موثر محیطی قوی در ۴۰۰ شهر ایران بطور بسیار خاص انجام پذیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز