خبرگزاری کار ایران

با پیگیری‌های مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش محقق شد:

جذب دانشجویان ایرانی مشمول خدمت سربازی مقیم خارج از کشور در دانشگاه های کیش

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۳۳۲

شرایط سفر و تحصیل دانشجویان ایرانی مشمول خدمت سربازی مقیم خارج از کشور در دانشگاه های بین المللی جزیره کیش فراهم شد

به گزارش‌ایلنا، در راستای‌تحقق اهداف جذب نخبگان و دانش آموزان‌ایرانی‌و جذب سرمایه گذاری‌های ایرانیان مقیم خارج از کشور با پیگیری های مستمر انصاری لاری، شیوه نامه پذیرش دانشجویان ایرانی مشمول خدمات سربازی مقیم خارج از کشور در دانشگاه های جزیره کیش از سوی ستاد کل نیروهای مسلح  ابلاغ و امکان جذب این دانشجویان فراهم شد.

بر اساس این مصوبه که  با پیگیری های سازمان منطقه آزاد کیش، ستاد کل نیروهای مسلح، سازمان وظیفه عمومی کشور و وزارت امور خارجه اول بهمن امسال اعلام شد دانش آموزان ایرانی مقیم خارج از کشور به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس که در شمار مشمولان غیر غائب هستند می‌توانند پس از گذراندن مراحل سنجش در دانشگاه‌های بین‌المللی کیش و با توجه به سوابق تحصیلی خود در دانشگاه های این منطقه آزاد تجاری و صنعتی مشغول به تحصیل شوند.

بر اساس این گزارش شرایط تردد آسان این دانشجویان نیز فراهم شده به گونه ای که می توانند در یک سال ۴ مرتبه بین جزیره کیش و کشور محل سکونت خود سفر کرده و هر بار اقامت دو هفته ای داشته باشند.

ضمانت های لازم برای خروج این مشمولان از کشور از محل وثیقه های سپرده شده به دانشگاه و مطابق با شرایط وظیفه عمومی اعمال می شود.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با اعلام اینکه در جهت ترغیب بیشتر ایرانیان مقیم خارج از کشور برای تحصیل فرزندانشان در منطقه آزاد کیش شمار رشته های این دانشگاه در مقطع کارشناسی نیز افزایش یافته است اظهار داشت: این دانشگاه تسهیلات ویژه ای برای دانش آموزان ایرانی خارج از کشور فراهم کرده است و با تایید هیات امناء به ۴ نفر از دانشجویان کارشناسی که از سوابق تحصیلی برجسته و سطح علمی بالایی برخوردار باشند بورس کامل و یا معافیت از پرداخت شهریه تعلق می گیرد.

دکتر سلک غفاری با اشاره به ا ینکه وجود ۶ هزار دانشجو در کشور امارات متحده عربی که سالانه ۳۵۰ نفر از آنها مقطع دبیرستان را به پایان می‌رسانند فرصت مناسبی را برای توسعه فعالیت های آموزش عالی و جذب دانشجویان ایرانی مقیم خارج از کشور در جزیره کیش  فراهم می کند که باید بخوبی از آن بهره جست.

 وی افزود: امسال رشته های مقطع کارشناسی پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف از دو رشته به ۶ رشته افزایش یافت و این دانشگاه  در رشته های مهندسی عمران، مکانیک، مواد، هوا فضا، صنایع، و کامپیوتر پذیرش دانشجو خواهد داشت.

جزیره کیش با مساحت حدود ۹۲ کیلومتر مربع در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران و در محدوده شمالی خلیج فارس واقع شده است.

وجود شعب بین‌المللی دانشگاه های مطرح کشور در جزیره کیش شرایط تحصیلی مطلوبی را برای حدود ۵ هزار دانشجوی ایرانی و خارجی در مقاطع مختلف فراهم کرده است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز