خبرگزاری کار ایران

ثبت رکورد بی سابقه کشوری برای جابجایی هواپیمای از رده خارج در کیش

asdasd
کد خبر : ۳۵۳۱۳۲

هواپیمای توپولف از رده خارج پس از جابجایی در مسیر 14 کیلومتری بزودی به جاذبه ای جدید در منطقه کشتی یونانی تبدیل می شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، این جابجایی یک رکورد بی سابقه در کشور برای انتقال هواپیمای از رده خارج در مسیر خاکی بود که در جزیره کیش ثبت شد. این هواپیمای توپولف با وزن 57 تن و قابلیت امکان پرواز تا ارتفاع 40 هزار پا و سرعت 85 صدم صوت از 29 بهمن سال 89 پس از اخرین پرواز از تهران به مقصد کیش، در شمار هواپیماهای از رده خارج قرار گرفت و تا 11 اسفند در فرودگاه بین المللی کیش نگهداری می شد. 

جابجایی این هواپیما با هدف ایجاد یک جاذبه جدید گردشگری در نوار ساحلی از سه شنبه 11 اسفند آغاز و پس از سه روز در محل کشتی یونانی متوقف شد. در این سه روز یک دستگاه کشنده، یک لودر، چند دستگاه کامیون جهت حمل شن و ماسه و هموار سازی مسیر و تعدادی خودرو برای حفظ ایمنی عملیات، هواپیمای توپولف به طول 42 و عرض 38 متر را در یک مسیر  14 کیلومتری از فرودگاه کیش تا کشتی یونانی جابجا کردند.

با توجه به اینکه مسیر جابجایی این هواپیما از رینگ 75 متری و بخش های ناهموار در حاشیه رینگ عبور می کرد، انتقال یک هواپیمای 57 تنی بر روی چرخ های اصلی عملیات بسیار مشکلی بود که تا کنون در هیچ کشوری انجام نشده است و با تجربه و تلاش دست اندرکاران و گروه اجرایی، جابجایی هواپیما بدون کوچک ترین خسارت به جداول و معابرو با صرف هزینه ای ناچیز با موفقیت به پایان رسید. 

این هواپیما قرار است به عنوان یک رستوران و کافی شاپ پذیرای ساکنان وگردشگرانی باشد که برای دیدن غروب زیبای کیش به بخش جنوب غربی جزیره رفته و می خواهند این منظره زیبا را تماشا کنند. دقایقی استراحت و صرف غذا در این هواپیمای که در نوار ساحلی و در کنارکشتی یونانی قرار گرفته است تصاویر خاطره انگیزی را در ذهن ساکنان و گردشگران ماندگار خواهد کرد.

لازم به ذکر است هنوز یک فروند هواپیمای توپولوف و یک فروند هواپیمای MD  از رده خارج دیگر متعلق به شرکت هواپیمایی کیش در فرودگاه بین المللی کیش قراردارد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز