خبرگزاری کار ایران

پروژه طراحی سالن کنسرت آوای کیش کلید خورد

asdasd
کد خبر : ۲۹۰۶۰۲

براساس برنامه هدف پروژه طراحی سالن کنسرت آوای کیش شامل "خلق یک لندمارک در مقیاس ناظر پرنده ،‌ناظر از سمت دریا و ناظر جزیره"، "بالابردن کیفیت گردشگری جزیره ضمن حفظ پایداری اقتصادی پروژه"، "سرزنده سازی شبانگاهی جزیره" ،" انعکاس مفهوم و محیط و فضای جزیره در کانسپت معماری پروژه" و "طراحی پایدار" است.

به گزارش ایلنا از جزیره کیش، در طرح پروژه طراحی سالن کنسرت آوای کیش سعی بر این بوده که با رویکردی مینیمالیستی با به حداقل رساندن و یکی کردن اجزاء ساختمان پروژه ، مجموعه ای یکپارچه و قابل انعطاف خلق شود به گونه ای که سازه پروژه در عین حال به عنوان عنصر اصلی طراحی داخلی و نیز همزمان به عنوان استراکچر نهایی پوسته خارجی عمل می‌کند. همچنین درک تأثیر حسی فرم پروژه از فواصل بسیار دور ، نزدیک و بسیار نزدیک از سمت دریا و خشکی و در روز و شب مد نظر بوده است. نورپردازی شبانگاهی با این کانسپت طراحی شده است که پوشش نیم‌کره سقف سالن کنسرت اصلی در مرکز مجموعه از پشت پوسته نیمه شفاف ستاره ای شکل همچون قلبی درخشان به نظر برسد. نورافکن‌هایی رو به آسمان نیز در نورگیرهای سقف تعبیه شده است که پروژه را از فاصله دور از سمت دریا بسیار جذاب می‌سازد و همچنین دورتادور سقف ستاره شکل پنچ پر و کف محوطه اطراف سالن و زیر پل های ورودی به مجموعه و داخل استخر اطراف ساختمان از جمله مناطقی هستند که جهت نورپردازی دکوراتیو پیشنهاد می‌شود.

مصالح پوسته خارجی می تواند از پانل سولار نیمه شفاف درنظر گرفته شود تاضمن تأمین شفافیت قابل کنترل در فضاهای داخلی در تولید بخشی از برق مصرفی و یا نورپردازی شب مفید باشد.

 

ایده اولیه طراحی

با توجه به حجم روز افزون تعداد پروازها به مقصد کیش و ظرفیت طبیعی و جغرافیایی آن برای مسافرپذیری در اوقات مختلف سال ، این جزیره قابلیت برگزاری کنسرت ها و مراسم فرهنگی - هنری را در قالب جشنواره ها و یا به صورت منفرد و برنامه ریزی شده دارد .

در حال حاضر کمبود یک مجموعه متمرکز و دارای یک هویت منحصربفرد و شاخص که به صورت تخصصی و با امکانات فنی استاندارد پذیرای فعالیتهای مرتبط با موسیقی و تاتر و مراسم خاص در سطح ملی و نیز در سطح منطقه باشد در جزیره احساس می شود.

لذا طرح پروژه تالار موسیقی آوای فارس جزیره کیش با هدف توسعه زیرساختهای گردشگری جزیره و جهت ارتقای کیفیت اوقات گردشگران و نیز جذب طیفی از گردشگران جدید ضمن سرزنده سازی شبانگاهی جزیره در دست اقدام قرارگرفته است.

طرح پیشنهادی اولیه فرهنگسرای آوای کیش پس از بررسی چندین نمونه داخلی و جهانی و مطالعات عمومی اولیه در خصوص سالنهای کنسرت و نیز عوامل محیطی موثر بر طراحی در جزیره  بر مبنای اهداف تبیین شده برای پروژه ارائه شده است و سعی بر این بوده است که طرح اولیه منعکس کننده هویت و محیط جزیره و نیز موضوعیت گردشگری باشد.

 

از ویژگیهای عمومی طرح پیشنهادی نیز "احترام به طبیعت و هماهنگی با زمینه و بستر پروژه"، "منطق شعاعی و الگوی ساختاری ستاره دریایی ، تداعی فرمهای ارگانیک آبی و جزیره ای" ،" یکپارچگی و وحدت عناصر تشکیل دهنده سازه و معماری" ، "استفاده دکوراتیو از استراکچر اکسپوز در معماری داخلی، "ایده نورپردازی در شب" و "خوانایی بصری و در ذهن ماندن تاثیر بصری طرح " است.

در انتخاب سایت مناسب نیز پارامتر هایی در نظر گرفته شده است که شامل ، دیده شدن از دریا و سمت تردد قایقها و نزدیکی به آب ، مساحت کافی بر اساس ظرفیت لازم و برنامه ریزی و مطالعات پایه، نزدیکی به بخش گردشگری جزیره ، عدم ایجاد مزاحمت برای مناطق مسکونی ، امکان تأمین دستری سواره عمومی و پارکینگ های مناسب و امکان طراحی لنداسکیپ کافی و مناسب در فضا باز اطراف ساختمان است.

 

کاربری پایه

کاربری اصلی پروژه که هویت آن را تعریف می کند یعنی سالنهای اصلی موسیقی و تأتر و اجتماعات کاربری جنبی و مکمل: کاربری های سازگار و تقویت گر کاربری پایه که نقش هم نوازی عملکردی داشته و درآمدزایی و بازده اقتصادی پروژه را بالا می برند مانند قسمت آموزشی و تجاری مرتبط و گالری ها و فضاهای نمایشگاهی و فودکرت.

کاربری های خدماتی؛ کاربری هایی مثل تأسیسات و آشپزخانه و نیزخدمات پشت صحنه که جزو ملزومات کارکردی و اجتناب ناپذیر هستند.

 

مشخصات کلی پروژه

همچنین ظرفیت پروژه برای استفاده همزمان: 3500 نفر؛ سیستم سازه : سازه فولادی ، ارتفاع پروژه از تراز صفر : 20 متر، پوسته خارجی –دیوار : کرتین وال ، زیربنای کل :42000  مترمربع (بدون احتساب پارکینگ )، سطح اشغال طبقه همکف : 15000 متر مربع، ظرفیت سالن اصلی کنسرت :1700 نفر، ظرفیت سالن تاتر:800 نفر ، ظرفیت سالن اجتماعات:800نفر، پوسته خارجی –سقف : پانل فتوولتاییک با شفافیت 90% است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز