خبرگزاری کار ایران

واعظی تاکید کرد؛

عزم وزارت ارتباطات در توسعه خدمات الکترونیکی/ مناطق کمتر توسعه یافته مورد توجه وزارت ارتباطات

asdasd
کد خبر : ۲۸۵۳۰۳

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، بر عزم و اهتمام این وزارتخانه در توسعه هرچه بیشتر خدمات الکترونیکی در مناطق روستایی و کمتر توسعه کشور تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمود واعظی در نشست شورای فنی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزود: با توجه به سرعت توسعه زیرساختهای ارتباطی در اقصی نقاط کشور، بزودی دسترسی به شبکه های پرظرفیت همانند آنچه در شبکه تلفن ثابت اتفاق افتاده است، به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

وی که در حضور معاونین و روسای سازمانهای وابسته وزارت ارتباطات و فناوی اطلاعات سخن می گفت، بر لزوم همزمان برنامه های توسعه زیرساخت ارتباطی و فعالیتهای مرتبط با توسعه زیرساختهای اطلاعاتی تاکید کرد و ادامه داد: لازم است دراین زمینه، حجم قابل توجهی از خدمات قابل دسترس در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته، به سرعت در اختیار آحاد مردم ساکن در این مناطق قرار گیرد.

همچنین در این جلسه گزارشی از پروژه مشترک سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران) در خصوص موضوع توسعه خدمات الکترونیکی در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته ارائه شد.

طرح توسعه خدمات الکترونیکی در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته از اواخر سال گذشته آغاز و اهداف اصلی آن تدوین سند راهبردی توسعه خدمات الکترونیکی روستایی در چارچوب نظام نامه اجرایی خدمات عمومی اجباری (USO)، ارائه برنامه عملیاتی و در نهایت اجرای چند پایلوت در مناطق محروم، نیمه برخوردار و برخوردار است.

از سویی این سند با هدف ایجاد یکپارچگی، میان شاخص های کلان عملکردی، خدمات الکترونیکی انتخابی و زیرساختهای فنی به شکل مستمر تدوین می شود و مهمترین راهکارهای انتخابی در تدوین آن، تمرکز بر مدل معماری و بهره مندی از چرخه مدیریت خدمات است.

همچنین با توجه به ویژگی های شبکه های پرظرفیتی که در حال توسعه در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته وجود دارد، محدودیتی در انتخاب حوزه های خدماتی وجود نخواهد داشت و تمام خدمات اعم از اطلاع رسانی، کشاورزی، آموزشی و فرهنگی، سلامت و بهداشت، تعاملات و افزایش مشارکت روستائیان، گردشگری، خدمات پیشخوان دولت قابل گسترش خواهند بود.

همچنین با توجه به نتایج حاصل از پروژه تدوین سند راهبردی و برنامه ریزی های آتی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، طرح توسعه خدمات الکترونیکی در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته، به عنوان یکی از اولویت های وزارت مدنظر خواهد بود.

در این پروژه ضمن ادامه گسترش شبکه های ارتباطی و دسترسی، در چارچوب اکوسیستم خدمات عمومی اجباری و تمرکز بر اقلام دانشی توسعه (اعم از زیرساختهای ارتباطی و اطلاعاتی، توسعه منابع انسانی، ایجاد رژیم های حاکمیتی و نهادی و همچنین نوآوری)به مواردی همچون توسعه سکوهای مور نیاز، راه اندازی شتاب دهنده های کسب و کار، تولید محتوا، تامین منابع مالی اهتمام خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز