خبرگزاری کار ایران

مشاور رییس جمهور:

ارس سرپل تجارت و صادرات با ارمنستان

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۵۶۹

منطقه آزاد ارس می تواند از طریق ایجاد سایت های صنایع سنگین؛ ترانزیت و صنعت گردشگری در ارمنستان به سرپل تجارت و صادرات ایران و ارمنستان تبدیل شود.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور گفت: منطقه آزاد ارس می تواند از طریق ایجاد سایت های صنایع سنگین؛ ترانزیت و صنعت گردشگری در ارمنستان به سرپل تجارت و صادرات ایران و ارمنستان تبدیل شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از فرینا، اکبر ترکان در نشست شورای معاونین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور با مدیران سازمان منطقه آزاد ارس گفت: اعتقاد دارم ارس صنعتی ترین منطقه آزاد کشور است و توصیه می کنم این منطقه در صنایع فولاد و آلومینیوم دست بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری در این بخش باز بگذارد.

ترکان ادامه داد: توسعه صنعتی در مرز ارمنستان در محدوده نوردوز از مهم ترین تصمیمات این نشست بود چرا که این کشور ظرفیت های بسیاری برای سرمایه گذاری و راه انداختن سایت های صنعتی را دارد.

وی در خصوص فعالیت های ۹ ماه این منطقه در سال ۹۳ گفت: ارس ظرفیت های صنعتی بسیار برجسته ای دارد و یکی از بهترین مدیران صنعت کشور در این منطقه فعالیت دارد. صنایع سلولزی، صنایع نفت، صنایع شیمیایی و صنایع غذایی و به تازگی صنایع ذوب فلزات در این منطقه فعال هستند و سرمایه گذاری هایی جدیدی نیز در حال رخ دادن است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تاکید کرد: در حوزه گردشگری رودخانه ارس یکی از زیباترین سواحل ایران است و مردم حق دارند از امکانات و جاذبه های گردشگری این منطقه بهره بیشتری ببرند که امیدواریم ظرفیت های گردشگری در این منطقه بیش از پیش افزایش یابد.

مشاور رییس جمهور در خصوص الحاق بخشی از استان اردبیل به منطقه آزاد ارس گفت: این منطقه به صورت استثنایی با آذربایجان، ارمنستان و نخجوان در ارتباط است و شورایعالی مناطق آزاد باید در مورد الحاق بخشی از استان اردبیل به منطقه آزاد ارس باید تصمیم گیری کند.

ترکان گفت: ایران با داشتن ۱۵ همسایه خشکی و دریایی در منطقه سرآمد است و کشور روسیه با آن وسعت ۱۴ همسایه دارد. باید استفاده از ظرفیت های همسایگان را در کشور یک اولویت بدانیم و در این راه مناطق آزاد کشور می توانند بیشترین همکاری را در بخش های اقتصادی، تجاری و بازرگانی با همسایگان داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز