معاون گردشگری کیش مطرح کرد:
گردهمایی بلاگرهای جزیره کیش/ توان هوایی ما محدود است

معاون گردشگری کیش گفت: در گذشته، مسیرهای اصلی ما، بهویژه پروازهای منظم به مقصد عراق، هر هفته چهار نوبت پرواز داشتند. این مسیرها در جذب گردشگران نقش بسزایی ایفا مینمودند، خصوصاً از کشور عراق که گردشگران آن بخش عمدهای از ورود زمستانی به جزیره را تشکیل میدادند.
به گزارش ایلنا به نقل از کیش نوین؛ علی حسنلو معاون گردشگری کیش در پاسخ به سؤال خبرنگار کیش نوین در ارتباط با بازارهای خارجی و اینکه تا چه اندازه تبلیغات بینالمللی و برندسازی برای معرفی کیش به بازارهای خارجی و گردشگران جدی گرفته شده است گفت: اکنون بهترین مقطع برای خرید در جزیره کیش است، چرا که قیمتها واقعی بوده و هیچکدام از فعالان بازار در حال حاضر به دنبال سود نیستند و بیشتر به دنبال نقدینگی هستند.
وی افزود: بازاریابی تا ۷۰ درصد تخفیف هم انجام شده است، اما نکته مهم این است که نرخها تحت نظارت دقیق مصوبات است و این مصوبات تا ۱۰ شهریور معتبر هستند، به این معنا که بعد از این تاریخ دیگر نمیتوان نرخها را تغییر داد و این باعث اطمینان خاطر خریداران شده است.
معاون گردشگری کیش با اشاره به توسعه بازار گردشگری، افزود: ما در سال دوم با افزایش پروازهای مستقیم از شهرهای مختلف به ویژه از عراق توانستیم رکوردهای گردشگری پروازی را بشکنیم که این روند در نوروز نیز ادامه پیدا کرد. بازار دوم هدف ما جامعه فارسیزبان کشورهای همسایه بود که با راهاندازی پرواز مستقیم به تاجیکستان و همکاری با شرکتهای هواپیمایی موضوع را پیش بردیم.
وی ادامه داد: توان ناوگان هوایی ما محدود است و همانطور که در سایر نقاط گردشگری دنیا دیده میشود، فعالیت ایرلاینها همیشه با چالشهای مالی همراه بوده است. اگرچه پرواز هواپیمایی امارات به این مسیر سالها زیانده بود، اما اکنون فعال بودن مسیر و راهاندازی پروازهای مستقیم جایگزین باعث افزایش پروازها شده است.
حسنلو گفت: در گذشته، مسیرهای اصلی ما، بهویژه پروازهای منظم به مقصد عراق، هر هفته چهار نوبت پرواز داشتند. این مسیرها در جذب گردشگران نقش بسزایی ایفا مینمودند، خصوصاً از کشور عراق که گردشگران آن بخش عمدهای از ورود زمستانی به جزیره را تشکیل میدادند. هرچند در فصل گذشته شاهد رشد قابل توجهی بودیم، اما لازم به یادآوری است که آمار اولیه پایین بود؛ از اینرو، رشد ۴۰۰ درصدی ممکن است گمراهکننده به نظر برسد، در حالیکه رشد واقعی حدود ۴۰ درصد بود.
وی افزود: بهمنظور حفظ این روند، اقدامات متعددی صورت پذیرفت. از جمله، برنامهریزی و اجرای تبلیغات در مبدا و دعوت از اینفلوئنسرها، بلاگرها و تولیدکنندگان محتوای کشورهایی نظیر تاجیکستان و عراق. همچنین بهصورت هدفمند از بلاگرهای محلی آن کشورها نیز دعوت بهعمل آوردیم تا از شهرهای خود به جزیره سفر کنند و تجربیات خود را منعکس نمایند؛ این رویکرد موجب شد که بازاریابی بهمراتب مؤثرتر گردد، زیرا این افراد با سلیقه شهروندان کشور خود آشنا هستند.
معاون گردشگری کیش همچنین عنوان کرد، حضور در نمایشگاههای تخصصی مورد توجه قرار گرفت و تلاش شد تا این حضور جنبهای کاربردی و مؤثر داشته باشد. در برخی کشورهایی که جزء اهداف گردشگری مستقیم ما محسوب نمیشدند، همایشهایی با حضور اساتید و متخصصان گردشگری آن کشور برگزار گردید تا فرصت معرفی بهتر فراهم آید. با اینحال، باید اذعان داشت که منابع مالی سازمان محدودتر از آن است که بتوان تبلیغات جهانی در سطح وسیع اجرا نمود. حتی با همکاری بخش خصوصی نیز امکان اجرای چنین پروژهای در مقیاس گسترده وجود ندارد.ازاینرو، اقدامات ما بهصورت هدفمند و گامبهگام با تمرکز بر اپراتورها و بلاگرهای کشورهای منتخب پیشبرده شد و از هر فرصت موجود بهرهبرداری گردید. بهعنوان مثال، هر بلاگری که قابلیت جذب مخاطب داشته باشد، ما با افتخار میزبان وی در جزیره خواهیم بود.
حسنلو ادامه داد: در افق بلندمدت، حضور فعال در رویدادهای بینالمللی گردشگری جزء اهداف اصلی ما بهشمار میرود. این مسیر نیازمند هزینههای بالاتر است اما ارزشمند نیز هست.
وی گفت: نکته قابلتوجه این است که طی هفته گذشته، برای نخستینبار تمام بلاگرهای فعال جزیره کیش گرد هم آمدند و باشگاه فعالان شبکههای اجتماعی جزیره بهصورت رسمی شکل گرفت. انتخابات این باشگاه برگزار شد و افراد منتخب معرفی شدند. این اتحاد و انسجام میتواند تأثیر بسزایی در معرفی جزیره در سطح بینالمللی داشته باشد.
بهعنوان نمونه، در ایام نوروز، پروازی مستقیم میان کیش و دوشنبه (پایتخت تاجیکستان) برقرار گردید و مقامات و سرمایهگذاران بخش دولتی و خصوصی کیش در آن سفر حضور داشتند و تعاملات مفیدی صورت پذیرفت.