خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری کیش در گفتگو با ایلنا خبر داد:

احیای پروژه های راکد با تزریق ۴۰ هزار میلیارد تومان

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۷۰۳۴

وحید زارع فکری، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش از تزریق مبلغی به ارزش ۴۰ هزار میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی به منظور احیای پروژه های راکد در منطقه آزاد کیش خبر داد.

وحید زارع فکری، معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش در گفتگو با خبرنگار ایلنا در مورد فعالیت های اقتصادی این منطقه در طول سال 1402 گفت: در سال ۱۴۰۲ سعی شد تا فعالیت های اقتصادی در منطقه آزاد کیش توسعه پیدا کند، به همین منظور زمین ها و املاکی که برای مولدسازی و فروش دارایی های دولت اعلام شده بود در معرض دید عموم قرار داده شد و سرمایه‌گذارانی نیز برای اجرای پروژه ها در این منطقه اعلام آمادگی کردند.

 معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش افزود: همچنین با حضور در رویدادهای داخلی، ملی و بین المللی سعی شد تا فرصت های سرمایه گذاری منطقه به عموم مردم معرفی شود تا افراد بیشتری به سبد سرمایه گذاری جزیره کیش اضافه شوند.

سال گذشته گره از برخی پروژه های راکد باز شد

او ادامه داد: علاوه بر این دو محور تلاش شد تا گره از پروژه‌هایی که در سال‌های گذشته به مشکل خورده بودند باز شود تا سرمایه‌گذاران امکان ادامه پروژه ها و اتمام آنها را داشته باشند، که در چندین مورد این اتفاق افتاد و پروژه ها را به ذینفعان تحویل دادیم و این اقدام باعث شد تا سرمایه گذاران جدید هم برای سرمایه گذاری در این منطقه تشویق شوند.

زارع فکری ادامه داد:  علاوه بر این اقدامات در حوزه گمرک منطقه آزاد کیش سعی شد تا مشکلات حوزه واردات خودرو حل شود و نشان و هویت جزیره کیش به این جزیره بازگردانده شود، در حوزه استاندارد نیز سعی شد خدماتی که از باب نظارت بر روی کالاهای سلامت محور و کالاهای استاندارد محور داشتیم را گسترش دهیم تا مصرف کننده از بابت کیفیت کالاهایی که در بازارهای جزیره کیش تهیه می کند مطمئن شود.

اجرای کامل‌ترین اکوسیستم گردشگری کشور در کیش

 او ادامه داد: همچنین زمین هایی  به صنعتگران جزیره کیش واگذار شده بود که سالها در انتظار تعیین تکلیف زمین هایشان بودند که در این زمینه اقدامات لازم انجام شد.

 زارع فکری تصریح کرد: در کنار این موارد تلاش شد تا به منظور ساماندهی حوزه گردشگری در کنار حوزه صنعتی با مجموعه های دانشگاهی نشست هایی برگزار شود تا کامل‌ترین اکوسیستم گردشگری کشور را در جزیره شاهد باشیم و طراحی فاز صنعتی هم  به گونه‌ای باشد تا به این اکوسیستم لطمه ای وارد نشود و در حوزه مدیریت کسب و کارها نیز درگاه ملی مجوزها و مسائل مترتب به آن اجرائی شد.

۱۳۰ پروژه سرمایه گذاری در جزیره کیش

 این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد کیش در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از پروژه‌ها سال گذشته تکمیل شدند و چه تعداد دیگر هنوز باقی مانده است؟ خاطر نشان کرد: در مجموع حدود ۱۳۰ پروژه سرمایه گذاری در جزیره کیش وجود دارد که سال گذشته یک تعداد از آنها پایان کار دریافت کردند، علاوه بر آن مبلغی بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی به پروژه ها تزریق شد تا پروژه هایی که راکد مانده بودند مجددا احیاء شوند.

 زارع فکری در مورد نحوه همکاری سازمان منطقه آزاد کیش  با شرکت هواپیمائی کیش ایر نیز گفت: در حال حاضر شرکت کیش ایر تحت مالکیت ۱۰۰ درصدی سازمان منطقه آزاد کیش قرار دارد و از 2 سال پیش هم در لیست واگذاری‌ها قرار گرفته بود تا مسائل مرتبط با این موضوع توسط سازمان خصوصی سازی پیگیری شود.

او در مورد برنامه های سازمان منطقه آزاد کیش در سال 1403 ادامه داد: سال جدید با معرفی 162 بسته سرمایه گذاری شامل؛ ( زمین، ضوابط ساخت، محاسبات مالی و ...) در نمایشگاه اکسپو سعی شد تا فرصت های این منظقه را به سرمایه گذاران معرفی کنیم که به شدت هم مورد استقبال بخش خصوصی قرار گرفت، علاوه بر این سعی داریم تا در حوزه گمرک و افزایش استاندارد ها فعالیت هایمان را گسترش دهیم.

حجم ویدیو: ۵۲.۵۵M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۵:۴۱ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز