خبرگزاری کار ایران

آمار نهایی تردد گردشگر نوروزی در منطقه آزاد اروند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۸۷۹۷

مدیر توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، از تردد بیش یک میلیون و ۸۵۰ هزار گردشگر در ایام نوروز به منطقه آزاد اروند خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، «امیر هوشنگ بابامرادی» مدیر توسعه گردشگری این سازمان، با تشریح اقدامات و آمار و اطلاعات نوروزی در شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر، بیان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های که از مدت‌ها پیش در قالب ستاد مدیریت سفر نوروزی تبیین شده بود، بیش از ۳۵ برنامه برای تعطیلات نوروز در نظر گرفته شد تا در شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر برگزار شود.

وی افزود: خوشبختانه در نوروز سال جاری با استقبال بسیار خوبی از سوی مسافران و گردشگران مواجه بودیم و به گواه آماری که در بازه زمانی ۲۵ اسفندماه تا ۲۰ فروردین‌ماه ثبت و در اختیار ما قرار گرفته است، بیش از یک میلیون و ۸۵۰ هزار تردد در محدوده منطقه آزاد اروند به ثبت رسیده است.

مدیر توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، با اشاره به اینکه این آمار در مبادی ورودی منطقه، فرودگاه، راه‌آهن و پایانه‌های مسافری و خودروهای شخصی استخراج شده است، تصریح کرد: براساس برنامه‌‌ریزی‌های صورت گرفته پیرامون فراهم‌آوری مقدمات سفر به منطقه آزاد اروند، فضاهای گردشگری اسکان نوروزی با همکاری ادارات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان‌های آبادان و خرمشهر پایش، بررسی، آسیب‌شناسی و مهیای پذیرایی از گردشگران شدند.

بابامرادی ادامه داد: در فرآیند حضور مسافران، میهمانان و گردشگران در فرآیند زمانی مورد اشاره، اثر تاریخی مسجد رنگونی‌های آبادان با ثبت بازدید روزانه بالغ بر یک‌هزار تن، رکورد گردشگر را به خود اختصاص داد. این مکان تاریخی در بازه زمانی ۲۵ اسفندماه تا ۲۰ اسفندماه، بیش بر ۲۰ هزار بازدید را به ثبت رساند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از اقداماتی که با هماهنگی دستگاه‌های متولی صورت گرفت، بازدید از موزه‌ها برای عموم به‌صورت رایگان امکان‌پذیر و هزینه آن تماماً از سوی سازمان منطقه آزاد اروند، پرداخت شد، گفت: یک‌سری راهنمای گردشگری در اماکن گردشگری، ورودی شهرها و اماکن اسکان نوروزی مستقر بودند که با در اختیار گذاشتن دفترچه راهنما و نقشه، نسبت به آگاهی بخشی به گردشگران اهتمام ورزیدند.

مدیر توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به راه‌اندازی ایستگاه‌های راهنمای گردشگر در راه‌آهن، فرودگاه، ایستگاه‌های ورودی شهر و پایانه‌های مسافری از روز ابتدایی سال، یادآور شد: معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در نقاط مختلفی از شهرهای آبادان و خرمشهر برنامه‌های متناسب با تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان تبیین و اجرا کرد. جشن بهار در بهار که در اماکنی همچون پارک معلم، پارک ۱۷ هکتاری آبادان و در مجاورت پل شهد جهان‌آرای خرمشهر از جمله برنامه‌های سنتی-مذهبی سازمان منطقه آزاد اروند بود که از ابتدای نوروز تا سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) با برگزاری مراسم آئینی گرگیعان و حضور بالغ بر پنج هزار شهروند، به کار خود پایان داد.

بابامرادی با اشاره به برگزاری نمایشگاه سوغات اروند و گردشگری خوراک در پارک ۱۷ هکتاری آبادان و پل شهید جهان‌آرای خرمشهر، خاطرنشان کرد: در اماکن تاریخی همچون موزه و مسجد رنگونی‌های آبادان، مضیف عربی راه‌اندازی و در این اماکن تا پایان تعطیلات مراسم‌های فرهنگی برپا شد.

وی با بیان اینکه بودجه مناسبی برای تعمیر و تجهیز امکانات پذیرایی از مسافران نوروزی تخصیص داده شد، گفت: بر اساس آمار و اطلاعاتی که اداره‌کل بنادر و دریانوردی خرمشهر در حوزه تفریحات آبی در اختیار ما گذاشته است، بالغ بر ۵۰ هزار تن از خدمات رسمی و دارای مجوز دریایی بهره برده‌اند.

مدیر توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه آمار تردد گردشگران به‌صورت روزانه از فرودگاه، راه‌آهن، پایانه‌ها، اماکن اسکان نورزی(هتل‌ها و مدارس)و مبادی ورودی به این مدیریت منتقل می‌شد، گفت: در بازه زمانی مورد اشاره، با کمترین موارد شکایت و گلایه رسمی از سوی مسافران نوروزی مواجه بودیم.

بابامرادی افزود: با هماهنگی مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، تعدادی بلیط رایگان سینماهای شهرهای آبادان و خرمشهر در سطح منطقه آزاد اروند در اختیار مسافران نوروزی قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین استقبال بسیار خوبی از یادمان‌های شهدا و گلزار شهدای منطقه صورت گرفت و موزه‌های دفاع مقدس در شهرهای آبادان و خرمشهر مقارن با سایر یادمان‌ها، از مقاصد اصلی گردشگران و مسافران نوروزی بودند. همچنین در صدد هستیم تا پیرامون رفع نواقص تأسیسات موزه دفاع مقدس خرمشهر، در آینده نزدیک تمهیدات لازم نیز اندیشیده شود.مدیر توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، خاطرنشان کرد: با هماهنگی معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، موضوع توزیع روزانه ۵۰۰ پرس افطاری ساده میان گردشگران روزه‌دار دنبال شد.

بابامرادی در پایان، از حمایت‌های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل و مدیریت پشتیبانی که در طول این مدت با تمام توان در راستای تسهیل در امور مسافران نوروزی و شهروندان اهتمام ویژه‌ای را به کار بستند، تقدیر و تشکر کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز