خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله رئیسی: گردشگری پیشران و شتاب‌دهنده اقتصادی است/حضور گردشگران را تسهیل کنید

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۷۳۷

رئیس‌جمهور گفت: اینکه دولت‌ها بسیار تاکید دارند نسبت به توسعه و فعال شدن گردشگری در کشورهای خود برای این است که پیشران و شتاب‌دهنده اقتصادی است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو،  رئیس‌جمهور، صبح امروز در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته گفت: موضوع گردشگری یکی از بحث‌های مهم در حوزه اقتصادی است، شتابدهنده اقتصاد کشورهاست. اینکه دولت‌ها بسیار تاکید دارند نسبت به توسعه و فعال شدن گردشگری در کشورهای خود برای این است که پیشران و شتاب‌دهنده اقتصادی است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم در اقتصاد تک محصولی نباشیم و فقط به نفت اتکا نکنیم، یکی از حوزه‌های مهم توجه به گردشگری است. افراد زیادی تمایل دارند از طبیعت زیبا و آثار تمدنی و فرهنگی ایران اسلامی بازدید کنند اما برخی قصد دارند با ایران هراسی این افراد را منصرف کنند. وزیر محترم، معاونان و مسئولان وظیفه دارند که حضور گردشگران را در ایران تسهیل و آسان کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از اقدامات مهمی که در کشور انجام شده است، لغو روادید گردشگری است که زمینه بسیار خوبی برای توسعه فراهم کرده است، اظهار داشت: رشد صنعت گردشگری القائات دشمنان را نقش بر آب خواهد کرده و موجب ارائه تصویر درست از ایران خواهد شد.

شایان ذکر است هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته از ۲۳ تا ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ با حضور فعال سازمان منطقه آزاد ماکو در سالن ۳۱A  در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران در حال برگزاری است.

پیشتر عزت‌الله ضرغامی خبر داده بود که نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته از امروز ۲۳ بهمن ماه به صورت وسیع‌تر و گسترده‌تر به نسبت ادوار قبل برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز