خبرگزاری کار ایران

به دنبال اقتصاد فرهنگی در مناطق آزاد هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۳۳۸۸

دبیر شورایعالی مناطق تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در آئین اختتامیه پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه« رسام» در منطقه آزاد اروند، گفت: به دنبال اقتصاد فرهنگی در مناطق آزاد هستیم .

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، حجت اله عبدالملکی در آئین اختتامیه پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه « رسام» و در جمع مسئولین و هنرمندان، اظهار داشت: توفیق داریم در منطقه ای که مهد ایثار و مقاومت در حرم جمهوری اسلامی است این رویداد پرافتخار فرهنگی و هنری را برگزار کنیم؛ در همین راستا از میزبانی اروند و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مراتب تقدیر و تشکر خود را اعلام می نمایم.

وی با اشاره به اینکه جریان حق و دیانت پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷شکل گرفت، خاطرنشان کرد: در این سال ها شیطان بزرگ آمریکا از همه ابزار ها استفاده کرده که جریان سربرآورده از حق را مغلوب کند؛ این جریان از جنگ نظامی شروع شد و پس از آن تهاجم فرهنگی شکل گرفت و وارد جنگ سیاسی شدند و سرانجام آخرین ابزار شان جنگ اقتصادی را رونمایی کردند و سنگین ترین جنگ اقتصادی در طول تاریخ بشرعلیه یک ملت را اجرایی نمودند که در همه موارد شکست مفتضحانه ای خوردند.

عبدالملکی ادامه داد: در نهایت جریان استکبار وارد جنگ ترکیبی شد که در این مسیر نیز خیلی زود شکست خوردند و مثل همیشه جمهوری اسلامی سربلند و پیروز میدان گردید.

وی ضمن تأکید بر اینکه در شانزدهمین روز از ششمین سال گام دوم انقلاب اسلامی جریان برحق انقلاب اسلامی در موضع تهاجم علیه تمدن غرب قرار گرفته، اظهار داشت: امروز انقلاب اسلامی بعنوان نماینده جریان حق در کره زمین در موضع تهاجم قرار گرفته و ارکان تمدن غرب درحال لرزش است و در این فضا عنصر هنر مهم ترین ابزاری است که احتیاج داریم و می بایست به آن مسلح شویم؛ اصلی ترین همیاران ما در این مسیر نیز مردم هستند و باید بتوانیم از طریق زبان هنر با مردم دنیا صحبت کنیم چرا که انسان بنده هنر است؛ اگر بتوانیم با زبان هنر صحبت کنیم، همه جهان حرف ما را می شنوند.

وی گفت: جریان دفاع مقدس، مقاومت که نماد آن شهید حاج قاسم سلیمانی بود و امروز طوفان الاقصی ارکان استکبار را دچار چالش اساسی کرده است.

عبدالملکی با تأکید بر اینکه محصولات هنری کوتاه از اهمیت بسیاری برخوردار هستند، افزود: جریان باطل پروپاگاندا درغرب با ایجاد شلوغ کاری خواهان این است که صدای حق شنیده نشود. پروپاگاندا هیچ محتوایی ندارد؛ با هزاران رسانه فضا را متشنج و شلوغ می کنند که صدای جمهوری اسلامی ایران شنیده نشود به همین منظور با تولید محصولات هنری کوتاه می توانیم در این سر و صداهای کاذب، بانگ خود را به جهان برسانیم.

دبیر شورایعالی مناطق تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی هنر کوتاه را نیاز اصلی انقلاب اسلامی در این جریان تهاجمی که غرب آغاز کرده دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی الگوی ما در مناطق آزاد است؛ سرمایه گذاری، انتقال فناوری، تقویت صادرات و…از جمله دیدگاه های مورد نظر می باشد که اتفاقات خوبی نیز در این مسیر رقم خورده و ماحصل آن ۴ برابر شدن تقاضای سرمایه گذاری در این مناطق است.

وی با بیان اینکه به دنبال اقتصاد فرهنگی در مناطق آزاد هستیم، اذعان داشت: در مناطق آزاد اقتصاد را اصالتا برای فرهنگ تعریف می کنیم. لذا همکاران در سازمان های مناطق آزاد مسئولیت دارند در حوزه فرهنگ عزم جدی داشته باشند.

وی منظور از فرهنگ را فرهنگ اسلامی، ایرانی، انقلابی تعریف کرد و ادامه داد: منطقه آزاد اروند از این جهت یک ویژگی فوق العاده دارد و با روی کار آمدن دولت مردمی حرکت های خوبی در این منطقه شکل گرفته، مفتخر هستیم در اروند میزان قدوم راهیان نور و زائران اباعبدالله الحسین(ع) هستیم که این مهم یک استثنای فرهنگی محسوب می شود.

دبیر شورایعالی مناطق تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی ضمن تقدیر از مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند و نیروهای آن، تصریح کرد: امروز کسانی مشغول مدیریت در سازمان منطقه آزاد اروند هستند که شیفته ابا عبدالله الحسین (ع) و اربعینی می باشند؛ آنها خادم و پاسدار خون شهدا بوده وکارهای اقتصادی هم مبتنی بر اقتصاد مقاومتی انجام می دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز