خبرگزاری کار ایران

تاکید مقام معظم رهبری بر رونق کسب و کار

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۶۹۱

کیش همچنان در رکود اقتصادی

یکی از مصائب اصلی برای سفر به کیش، کمبود پرواز در زمان مقتضی‌ست. کمبود بلیط پرواز به کیش مدت هاست که گریبان گیر مسافران به این جزیره زیباست.

براساس گزارش‌های به عمل آمده در سال جاری تا کنون رکود بی سابقه‌ای در جزیره کیش حکم فرماست و به عبارتی در سال جاری آمار مسافر کیش نسبت به سال مشابه به خصوص در فصل پاییز و زمستان بسیار پایین تر بوده و جزیره کیش که با هوای مطلوب در فصل پاییز و زمستان می‌توانست مملو از مسافر باشد و رونق اقتصادی را برای فعالین اقتصادی کیش به ارمغان آورد اما در عمل اینگونه نشد.

اما سوال اینجاست چرا بعد از این همه اعتراض‌های فعالین اقتصادی نسبت به شرایط موجود اقتصادی و رکود بازار و درخواست های به حق آنان نسبت به رونق کسب و کار هیچ گشایشی تا کنون انجام نشده؟

رکود مسافر در کیش بنظر می‌رسد دیگر عادی شده و همه در خواست‌ها برای افزایش تعداد پروازها  بی فایده است مدیر عامل کیش هم همین در خواست را دارد و علی رغم تلاش‌های وی تا کنون نتوانسته مشکل کمبود پروازها را مرتفع سازد حتی بالا دستی‌های مدیر عامل نیز ظاهرا کاری از دستشان بر نمی‌آید ! پس تکلیف کاملا روشن است وضع همین است که می‌بینید!! و کیشوندان و فعالین اقتصادی ظاهرا باید با وضع موجود کنار بیایند اما آیا هزینه‌های جاری در کیش نیز نسبت به کمبود مسافر کاهش پیدا می‌کند؟ آیا اجارهای ملک تجاری، مسکونی، خدماتی، هزینه مجوزهای اقتصادی و دیگر هزینه‌های  جاری نیز نسبت به کاهش مسافر تقلیل می‌یابد؟

 قطعا خیر؛ طبق گزارشات مردمی فعالین اقتصادی جزیره کیش معتقداند حتی خود سازمان نیز  نسبت به شرایط موجود هیچ تعاملی ندارد؛ فعالین اقتصادی از این عدم همکاری گله مند هستند. چرا که معتقدند تمامی مطالبات سازمانی از بخش خصوصی مشابه زمانهای پر رونق کیش است و به نوعی برای مسئولین سازمان رکود اقتصادی و عدم رونق هیچ تاثیری برای وصول مطالبات سازمانی ندارد و همین امر سبب مشکلات فراوانی برای فعالین اقتصادی ایجاد نموده. مقام معظم رهبری در دیدار اخیر نسبت به رونق کسب و کار تاکید فراوان داشتند این در حالیست که بسیاری از فعالین اقتصادی در کیش با مشکلات فراوان  دسته پنجه نرم می‌کنند و  هیچ رونقی در کسب و کارشان دیده نمی‌شود! 

حال که توانایی افزایش پروازها در کیش وجود ندارد و شاهد کاهش ورود مسافر به کیش هستیم، حداقل در تعرفه های صدور مجوزها، اجاره‌های ملک‌های تجاری و خدماتی و سایر هزینه ها میبایست تعامل‌های گره گشا توسط مسئولین سازمان به فعالین اقتصادی داده شود. خودروهای فرسوده، تفریحات دریایی تکراری، جُنگ‌های شبانه و کشتی‌های تفریحی دیگر نمی‌توانند رقیبی برای کشورهای همسایه باشند و مسافران را جذب کنند.  کیش در شرایط موجود نه تنها در رقابت نیست بلکه با این روند  چراغ سبزی‌ست برای خروج مسافر و ارز به کشورهای همسایه، این واقعیت تلخ را  نمی‌شود کتمان کرد.

بازارهای خالی از مسافر، رکود اقتصادی را به وضوح می‌توان دید و ظاهرا  همه اینها در پروپاگاندای رسانه‌ای نادیده گرفته می‌شود. در نهایت، این فعالین اقتصادی کیش هستند که بهترین زمان جذب گردشگر و مسافران را از دست می‌دهند سوابق کیش نشان می‌دهد همواره در فصل های پاییز و زمستان جزیره کیش مملو از مسافر بوده و تاحدودی می‌توانست مشکلات اقتصادی فعالان اقتصادی جزیره کیش را مرتفع سازد اما در شرایط کنونی کیش دیگر توان رقابت با مناطق گردشگری خارجی و حتی داخلی را هم نخواهد داشت.

در دیدار اخیر مقام معظم رهبری با فعالین اقتصادی بر تقویت کسب و کار تاکید فراوان داشتند دغدغه‌های رهبری می‌تواند بیانگر این باشد که تاکنون علی رغم تذکرات ایشان آنگونه که باید به منویات ایشان پرداخته نشده. جزیره کیش نیز از این قاعده مستثنی نیست فعالین اقتصادی کیش با مشکلات فراوانی دستو پنجه نرم می‌کنند هر مسئولی می‌بایست در تمکین از فرمایش  مقام معظم رهبری نسبت به رونق کسب و کار تلاش نماید در غیر این صورت مسئولیتی که بر عهده شان است امانتی ست که می‌بایست در بارگاه خدا و مردم نسبت به عملکرد خود پاسخ دهند.

مرتضی بلوکی-کارشناس رسانه

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز