خبرگزاری کار ایران

درخواست مردم از دولت اتمام پروژه‌های نیمه تمام بخش خصوصی است/ دولت سیزدهم 36 پروژه نیمه تمام در کیش را به پایان رساند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۳۷۲

پروژه‌های نیمه تمام، مانع بزرگی بر سر راه توسعه زیر ساخت‌های کشور ایجاد کرده است که طی اقدامات دولت سیزدهم و دستور مستقیم رئیس جمهور محترم، گام‌های بلندی برای اتمام پروژه‌های نیمه رها شده برداشته شده است. مسئولین منطقه آزاد کیش نیز در راستای تمکین از دستورات رئیس جمهور محترم، بهره برداری و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در جزیره کیش را مورد اهتمام قرار داده‌اند.

 

از ابتدای دولت سیزدهم در کیش 36 پروژه نیمه تمام وجود داشت که به مدت 10 الی 15 سال نیمه کاره رها شده بودند. در بند 3 مجمع سال 1399 جزیره کیش، پیگیری جدی این پروژه‌ها در دستور کار مجمع قرار گرفت. همچنین در نیمه دوم سال 1400 با ارتقای بودجه از طریق اوراق سکوک و سرمایه گذاری به بیش از 2هزار میلیارد تومان در سال، بیش از90 درصد این 36 پروژه نیمه کاره تکمیل شدند.

درخواست مردم از دولت اتمام پروژه‌های نیمه تمام بخش خصوصی است/ دولت سیزدهم 36 پروژه نیمه تمام در کیش را به پایان رساند

از مهم‌ترین پروژه‌هایی که در جزیره کیش به اتمام رسیده‌اند می‌توان به ترمینال جدید در فرودگاه کیش اشاره کرد که در ابتدای سال 1402 به اتمام رسید. پروژه دیگر باند جنوبی فرودگاه کیش است که به مدت ۱۳ سال رها شده بود و با تامین بودجه و پیگیری مسئولین منطقه آزاد کیش به اتمام رسید. سومین پروژه، راه اندازی سیستم روشنایی و علائم باند جنوبی است که رو به اتمام است. پروژه چهارم سوخت رسانی فرودگاه کیش است که بعد از حدود ۱۰ سال بلاتکلیفی، توسط قرارگاه خاتم در حال پیگیری و ساخت است. پروژه مهم دیگر طرح جامع توسعه بندر چارک است که در مراحل اولیه متوقف شده بود و در حال حاضر کار عمران آن آغاز شده است. سیستم اعلام و اطفاء حریق در بندر تجاری کیش پروژه دیگری است که بعد از 12 سال توقف و آسیب دیدن پمپ‎ها و لوله‌های آن در نهایت به اتمام رسید. ساختمان جدید نیروی انتظامی در فردوگاه کیش که توسط سردار محسن عقیلی افتتاح شد و پروژ‌ه‌های مربوط به ساختمان سپاه فرودگاه، از دیگر طرح‌های تکمیل شده در دولت سیزدهم است. در نهایت پروژه‌ی مهم و حیاتی تصفیه خانه فاضلاب جزیره کیش به بهره برداری رسیده است که به مدت ۷ سال رها شده بود و با پیگیری مسئولین از ۱۰ هزار متر مکعب به ۲۰ هزار متر مکعب ارتقا یافت.

در کنار تمامی پروژه‌های تکمیل شده، همچنان پروژه‌های مسکونی، تجاری، خدماتی و عمرانی متعلق به بخش خصوصی وجود دارد که با سرمایه گذاری از جانب مردم آغاز به ساخت شده است اما متاسفانه سازندگان، این پروژه‌ها را از سال‌های دور نیمه کاره رها کرده‌اند و به مردم عادی که به منظور سرمایه گذاری و یا خرید ملک، پول‌های فراوانی پرداخت کرده‌اند آسیب‌ جدی وارد شده است. درخواست مردم از دولت محترم بنابر گزارش‌های مردمی، نظارت جدی بر پروژه‌های بخش خصوصی است. بنابراین مسئولین کشور می‌بایست با همان جدیت که در اتمام پروژهای دولتی ورود کرده‌اند، به پروژه‌های خصوصی نیز ورود کرده و در راستای اتمام آنها و حل مشکلات مردم تلاش کنند.

مرتضی بلوکی: کارشناس رسانه

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز