خبرگزاری کار ایران

منطقه آزاد اروند می‌تواند منشا بازگشایی گره‌های «اقتصاد دریامحور» باشد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۵۶۴

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: تلاش می‌شود تا منطقه آزاد اروند به سهم خود بتواند با انجام لایروبی آبراه اروند و مسیر کشتی‌ها، منشا بازگشایی گره‌های اقتصاد دریامحور باشد و نسبت به افزایش مراودات اقتصادی اقدام نماید.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، در حاشیه نشست ستاد پدافند غیرعامل منطقه آزاد اروند، بیان کرد: امروز بازدیدی از حوزه آبی شهرستان آبادان و خرمشهر و مرز مشترک آبی با کشور عراق و منطقه آزاد اروند داشتیم که در آن اقدامات صورت گرفته و موانع و مشکلات موجود بررسی شد.

وی افزود: منطقه آزاد اروند زیرساخت‌های بسیار خوبی برای فعالیت‌های اقتصادی به‌وجود آورده که با توجه به شرایطی که برای اداره شهرهای آبادان و خرمشهر مبنی بر دوگانگی حاکمیتی ایجاد شده و این دو شهر ذیل محدوده منطقه آزاد قرار گرفته‌اند‌، تعارض وظایفی ایجاد شده که فعالیت‌های سازمان منطقه آزاد اروند را تا حدودی تحت تاثیر قرار داده است‌.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، تصریح کرد: موارد احصاء شده منطقه در مرکز پیگیری و منتقل خواهد شد و در راستای تفکیک وظایف اقدامات لازم صورت خواهد پذیرفت تا این سازمان بتواند وظایف ذاتی خود را در راستای ایجاد رونق اقتصادی دنبال کند.

سردار جلالی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های «توسعه دریامحور» از سوی مقام معظم رهبری در چند روز گذشته، ادامه داد: تلاش می‌شود تا منطقه آزاد اروند به سهم خود بتواند با انجام لایروبی آبراه اروند و مسیر کشتی‌ها، منشا بازگشایی گره‌های اقتصاد دریامحور باشد و نسبت به افزایش مراودات اقتصادی اقدام نماید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز