خبرگزاری کار ایران

سازمان منطقه آزاد کیش درکانون تعاملات با فدراسیون روسیه

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۵۲۰

نشست همکاری دو جانبه میان سازمان منطقه آزاد کیش با فدراسیون روسیه و گام برداشتن در راستای شعار سال "مهار تورم و رشد تولید" با تمرکز بر جذب سرمایه گذاری خارجی در جزیره کیش، برگزار شد.

 

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، این نشست تخصصی با حضور"هیات اعزامی از مدیریت آسیای میانه، قفقاز و سازمان توسعه تجارت کشور روسیه"جهت معرفی شایسته مزیت ها و ظرفیت های منطقه آزاد کیش و امکان سنجی همکاری های مشترک در کشورهای حوزه CISبا محوریت فدراسیون روسیه انجام شد.

یکی از توافق صورت گرفته در این نشست راه اندازی دفاتر و برگزاری نمایشگاه دائمی با هماهنگی سازمان توسعه تجارت بود تا نمایندگان هر دو منطقه در کشورهای مقصد حضور یابند.

احداث پایانه صادراتی و ایجاد زون تجاری در مجاورت بندرگاه کیش و فراهم شدن زمینه فعالیت EMC ها جهت بازاریابی و بازارسازی کالاهای تولیدی شرکت های مستقر در منطقه آزاد کیش با همکاری و مشاوره سازمان توسعه تجارت نیز بر اساس توافق صورت گرفته پیگیری می شود.

بنابراین گزارش، برنامه ریزی برای برگزاری رویداد تجاری و ایونت های اقتصادی، نشست های B2B و همچنین معرفی فرصت های سرمایه گذاری و همکاری های دوجانبه با مشارکت و همکاری سازمان توسعه تجارت و شرکت در پاویون های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای هدف مورد ارزیابی قرار گرفت.

این گزارش در ادامه می افزاید: هیات اعزامی پس از حضور در جلسات کارشناسی و ضمن بازدید از بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی جزیره به ویژه بندرگاه و پایانه مسافری جدید فرودگاهی که به عنوان زیرساخت های اصلی و شاه راه ورودی به جزیره کیش محسوب می شوند؛ ظرفیت های موجود در حوزه گردشگری سلامت، توانمندی ها و ظرفیت های همکاری در حوزه درمان را مورد بررسی قرار دادند.

همچنین در ادامه بازدید ها به منظور آشنایی با ظرفیت های تولیدی و تجاری کیش و رفع موانع و تسهیل فرآیندها؛ از نزدیک با مسوولان شرکت های صنعتی آخرین اقدامات صورت گرفته در حوزه فروش و صادرات محصولات تولیدی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و در این زمینه پیشنهادات موثر و کاربردی ارائه شد.

این گزارش حاکیست که پس از فرآیندهای کارشناسی و امکان سنجی پتانسیل های همکاری، با پیگیری رایزن بازرگانی سازمان توسعه و تجارت در کشور روسیه جهت بهره مندی از ظرفیت های منطقه آزاد کیش در حوزه صنعت توریست "تفریحی و سلامت" این مهم در دستور کار قرار گرفت.

این گزارش خاطر نشان می کند: برگزاری همایش توریست سلامت در جزیره کیش با همکاری مجری نمایشگاه ایران هلث پیشنهاد شد تا برنامه ریزی های لازم برای برگزاری هر چه بهتر این رویداد و همایش های مشابه انجام شود.

لازم به ذکر است با توجه به مشکلات و محدودیت های صادرکنندگان برای دریافت ارز، جلسه ای مشترک با بانک آفشور سایروس، ظرفیت های بانک مزبور در کنار امکان همکاری با بانک های روسیه و میربیزنس بانک با همکاری سازمان توسعه تجارت برگزار می شود.

گفتنی است مهدی بابایی، معاون دفتر آسیای میانه، قفقاز و سازمان توسعه تجارت روسیه ، جواد سعادت، دبیر میز روسیه سازمان توسعه تجارت، علی میرخسروی، معاون دفتر آماد و لجستیک سازمان توسعه تجارت، کاوه غربا، دبیر میز مناطق آزاد و ویژه اقتصادی سازمان توسعه تجارت، مهدی شهیدی، مشاور امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش و محمد امام، نماینده معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز