خبرگزاری کار ایران

کاهش مسافر، بازار کیش را از رونق انداخت

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۲۹۶

تورم، افزایش قیمت بلیط پروازها، کاهش تعداد پروازها به کیش و مقاصد سفر خارجی، موجب شده نه تنها فعالان گردشگری بلکه بازاریان جزیره کیش نیز با کسادی کسب و کار مواجه شوند.

محسن روزبهانی؛ فعال اقتصادی  در جزیره کیش به «ایلنا» گفت»: شرایط اقتصادی کیش در شهریورماه خوب نبود. تعداد پروازها کم است، نرخ بلیط پروازها زیاد است و تعداد مسافران نیز اندک است.

او افزود: تورم، افزایش هزینه خدمات سفر، هزینه حمل و نقل و نرخ بلیط پروازها موجب شده که در جزیره کیش رکود اقتصادی در تمامی اصناف مشاهده شود. حیات و ممات ما از مسافران می‌گذرد. اگر مسافران نباشند فروشی هم در کار نخواهد بود.

این عضو هیات مدیره جامعه بازاریان کیش تاکید کرد: ناوگان هوایی کشور اکثریت پروازهای خود را به سمت ترکیه و دبی و عراق اختصاص دادند.

او با تاکید براینکه ایرلاین‌های پروازهای خروجی و داخلی جدا نیستند، بیان کرد: کیش‌ایر هم پرواز برای ترکیه دارد و هم کیش. دیگر ایرلاین‌ها نیز همین روال را در پیش گرفته و بیشتر پروازهای خود را به مقاصد خارجی اختصاص داده‌اند.

مرغ همسایه غاز است

روزبهانی گفت: مرغ همسایه غاز است. مردم سفرهای خارجی را به مقاصد داخلی ترجیح می‌دهند، در صورتی که کیش می تواند بهترین مکان و با توجه به زیبایی خدادادی که دارد و با ایجاد زیرساخت های مناسب بهترین مکان برای گردشگری می باشد زیباترین مناظر را دارد. امکانات تفریحی و ورزشی آن بی‌نظیر است. مشکل

او در عین حال معتقد است که زیرساخت‌های کیش تکمیل نبوده و خدمات شهری ظرفیت تعداد زیاد مسافر در کیش را ندارد. روزبهانی گفت: دولت چه کار کرده است؟ نه زیرساخت‌های آب و برق را تکمیل کرده و نه گاز و دیگر خدمات شهری را. ما منبع گاز داریم اما برقمان از گازوئیل تامین می‌شود.

روزبهانی گفت: مشکل اینجاست که زیرساخت‌های حمل و نقلمان نیز ناقص است. تنها راه سفر به کیش، پرواز است و نه زیرساخت‌های زمینی و دریایی مناسب نداریم و نه امکان تردد جاده‌ای. اگر زیرساخت‌ها را تکمیل کنند، می‌توان از بندرعباس به کیش از طریق دریایی تردد کرد اما آن‌هم زیرساخت‌هایش کامل نیست.

او افزود: کیش را مانند کالای تجاری می‌نگرند. در صورتی که کیش می‌تواند یکی از بهترین مقاصد گردشگری کشور باشد . دولت برای سفرهای زیارتی و سیاحتی ارز دولتی اختصاص می‌دهد، کجای دنیا چنین است؟ ارز دولتی برای پژوهشگر است، برای بیمار است که سفر درمانی دارد و برای دانشجو  نه هر سفری.

روزبهانی با تاکید براینکه کیش یک پروژه ملی است، بیان کرد: باید برروی کیش سرمایه‌گذاری جدی صورت بگیرد. باید هدفگذاری شده و درآمدزایی ایجاد شود او گفت: مدام علیه کیش هجمه وارد می‌کنند.

اکثریت مزیتهای کیش را به عنوان منطقه آزاد بودن را یدک میکشند و اینک فقط اسمی مانده و دیگر هیچ.

تغییر پی در پی مدیران نیز دستمایه آسیبهای اقتصادی در منطقه شده که هیچ تصمیم کلان و بلند مدت نمی شود گرفت و کار مدیران به روزمرگی رسیده است.

بنابراین باید تدبیری اندیشید تا مدیران با آرامش و بدون استرس روی برنامه ها و هدفگذاری های منطقه متمرکز کنند.  

 

انتهای پیام/
صبا رضایی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز