خبرگزاری کار ایران

تلاش سازمان منطقه آزاد کیش برای تبدیل بندر چارک به بندر ترانزیستی

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۶۶۴

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش گفت: تبدیل بندر چارک به بندر ترانزیتی ارزآوری، اشتغالزایی و تبدیل شدن به مرکز پردازش صادرات کالا به مناطق همجوار را خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، سعید پورزادی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه بندر چارک و بندر آفتاب دو بندر مهم منطقه آزاد کیش هستند، گفت: از مساحت 50 هکتاری بندر چارک،‌ 34 هکتار مربوط به حوضچه‌ها بوده و مابقی آن شامل تاسیسات و تجهیزات بندری از قبیل انبارها، ساختمان‌های گمرگ و اتش نشانی، ورودی‌های ترمینال مسافری و نماز خانه و تجهیزات ملزوم به بندری با قابلیتهای صادرات و واردات و حمل یا خدمات مسافر است.

وی ادامه داد: بندر چارک متعلق به سازمان منطقه ازاد کیش بوده و نقش مهمی در پشتیبانی کالا و مسافر از جزیره کیش دارد. این بندر در سالهای گذشته از تاسیسات و تجهیزات یا استانداردهای لازم برخوردار نبوده و در اخطارهایی که توسط سازمان بنادر استان در ارتباط با مجوزهایی که به این بندر داده شده است درخواست نمودیم که زیر ساختهایی مربوطه را تکمیل کنند. اما متاسفانه این مورد در بودجه‌های سالهای قبل لحاظ نشده بود. بنابراین سازمان منطقه ازاد کیش در اسفند ماه سال گذشته در تصمیم به اخذ مجوزات لازم و تکمیل زیر ساختهای حیاتی این بندر گرفت. چراکه این بندر قابلیت تبدیل به بنادر حاشیه خلیج فارس را دارد.

سرپرست منطقه آزاد کیش تشریح کرد: برطبق تفاهم نامه‌ی سازمان منطقه آزاد کیش با قرارگاه خاتم انبیا، سرمایه‌گذاری لازم براساس مجوزاتی که از سازمان بنادر، دبیرخانه شورای عالی و همچنین هیات مدیره سازمان منطقه ازاد کیش درنظر گرفته شده است و طراحی بندر و با استفاده از نیروهای متخصص داخلی صورت پذیرفت.

وی افزود: پس از تایید و تصویب طرح شاهد اجرا و شروع عملیات اجرایی آن همزمان با 29 دیماه سال جاری بودیم و امیدواریم تا در ادامه به عنوان پورت‌های مهم کشور درحوزه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس ایجاد شود. با این اتفاق می‌توانیم شاهد ارزآوری، اشتغالزایی و تبدیل شدن به مرکز پردازش صادرات کالا به مناطق همجوار باشیم.

پورزادی گفت:‌ در برنامه‌های مختلف پنجم و ششم توسعه و تاکیدی که در برنامه هفتم وجود دارد و با تاکیدات مقام معظم رهبری،‌ دولت و دبیر محترم شورای منطقه ازاد مبنی بر توجه به توسعه سواحل و توسعه اقتصاد امیدواریم تا این اقدام مهم را انجام دهیم. تامین مالی این پروژه و مصوبات لازم نیز صورت گرفته است و امیدواریم تا یک سال آینده تجهیزات و برنامه‌های لازم برای این امر نیز فراهم شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز