خبرگزاری کار ایران

در روز کیش با امضای تفاهم نامه آغاز شد

همکاری سازمان منطقه آزاد کیش و صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستبافت

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۶۶۹۸

تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان منطقه آزاد کیش و صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور منعقد شد.


 به گزارش ایلنا مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، در این مراسم عنوان کرد: ۱۳ اثر تاریخی در کیش وجود دارد که ۷ اثر آن ثبت شده است که می توان به کاخ نخست وزیری، کاج مرجان، بازار فرانسه و... اشاره کرد. در این بین آثاری مانند هتل شایان، فرودگاه قدیمی ظرفیت ثبت دارند.کشاورز اظهار کرد: میراث فرهنگی می تواند در بخش مرمت، بهزایی، تدوین بسته های سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار در حوزه بناهای تاریخی، سازمان منطقه آزاد را حمایت کند.وی تاکید کرد: بخش خصوصی توانمند میتواند در این حوزه حمایت کند.
احیای زندگی به اماکن تاریخی

همچنین ساری مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف، در ادامه این مراسم با بیان اینکه منطق وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی به معنای بازگشت حیات مجدد به آنها است، گفت: معتقدم که اگر به این بناها توجه شود می توان زندگی دوباره به آنها بخشید و اگر آنها را مورد بی توجهی و بی مهری قرار دهیم به زودی نابود خواهند شد.وی با اشاره به ۱۲ تا ۱۳ بنای تاریخی موجود در جزیره، ادامه داد: خوشبختانه در جزیره کیش این امکان وجود دارد که بتواند به خوبی این بناها را مورد توجه و مرمت کافی قرار داد، اما با توجه به فراوانی و تعدد این بناها در سطح کشور نیاز است که توجه و احیای این بناها با مشارکت و همکاری بخش خصوصی صورت گیرد. تا بتوان در یک همکاری با تغییر کاربری در احیای آنها قدم نهاد.وی در پایان گفت: امیدواریم هرچه زودتر شاهد احیا و مرمت اماکن تاریخی کیش باشیم تا گردشگران جزیره کیش بتوانند از آن استفاده کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز