خبرگزاری کار ایران

تشکیل کمیته اضطراری در کیش/ کیشوندان نگران تامین سوخت نباشند/ تدابیر لازم در صورت وقوع زلزله اندیشیده شده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۳۸۸

عضو هیئت مدیره و معاونت عمران و زیربنایی جزیره کیش گفت: به منظور حفظ آرامش در جزیره کیش و کاهش آسیبهای مالی و جانی تدابیر لازم اندیشیده شده است.

سعید پورزادی عضو هیئت مدیره و معاونت عمران و زیربنایی جزیره کیش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، از تشکیل کمیته اضطراری حوادث غیر مترقبه در جزیره کیش خبر داد. و گفت: 10:20 دقیقه صبح امروز صبح امروز در چند نوبت شاهد وقوع زمین لرزه و پس لرزه‌هایی در جزیره کیش بودیم که موجب ایجاد نگرانی و رعب و وحشت در میان کیشوندان شد، این زلزله در منطقه چارک و با فاصله 18 کیلومتری جزیره کیش رخ داد.

وی ادامه داد: در پی این حادثه جلسه ستاد ویژه بحران در جزیره کیش با حضور مسئولان ستاد بحران جزیره کیش تشکیل و کلیه مسائل بررسی و دستورالعملهای ویژه برای آمادگی نهادهای مرتبط صادر شد. بر همین اساس پیشبینی فضاهای اسکان موقت در مجموعه‌های ورزشگاههای کیش، تامین مواد غذایی از جمله آرد و نان و پیشبینی‌های لازم در خصوص تامین برق و انرژی و سوخت مورد نیاز کیشوندان انجام شد تا بتوانیم از ایجاد نگرانی در تامین سوخت مورد نیاز کیشوندان جلوگیری کنیم. همچنین آماده باش کامل ایجاد شده است تا دستگاههای عملیاتی و امدادی آمادگی کامل را داشته باشند تا مردم جای نگرانی نداشته باشند.

عضو هیئت مدیره و معاونت عمران و زیربنایی جزیره کیش گفت: همچنین اخطارهای ایمنی لازم از جمله عدم استفاده از آسانسور،‌ سکونت در فضای باز، ‌فاصله از ساختمانها و حتی برای افزایش ایمنی و اطمینان بیشتر دستور تخلیه ساختمانهای پر خطر را نیز صادر نمودیم.

پورزادی با بیان اینکه رفتار زلزله قابل پیش بینی دقیق نیست اما با مرکز لرزه نگاری کیش در ارتباط هستیم تا بتوانیم زمان و احتمالات را تخمین بزنیم تا آرامش روانی در سطح کیش را حفظ کنیم، همچنین گفت: خوشبختانه ما در جزیره کیش مطالعات بسیار خوبی را در حوزه ستاد بحران، شناسایی آن، گسلها و پیش بینی‌های لازم درخصوص حوادث غیر مترقبه توسط کارشناسان انجام شده است و قطعا این آمادگی موجب تسریع درخصوص اقدامات عملیاتی شده است.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز