خبرگزاری کار ایران

یادداشت؛

رفع یک شبه‌ی مشکلات کشور غیرممکن است!

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۰۱۲۸

بنابراین توقع و درخواست مردم مبنی‌بر حل مشکلات و عمل به شعارهای انتخاباتی دور از توقع و انتظار نیست، همچنین توقع این‌که سایر دولت‌مردان نیز این شعار را سرلوحه کارهای خود قرار دهند شایسته و بایسته‌است.

 مسائل و مشکلاتی که کشور در حال حاضر با آن روبه‌رو است حاصل مشکلات کوچک و بزرگی است که در طی سالیان سال به‌جای حل آن صورت مساله پاک‌شده و روی‌هم انباشته شده‌است. مشکلاتی که شاید می‌شد در طی یک مدت زمان کوتاهی حل شود حال به میزانی بزرگ‌تر و به دمل بزرگی تبدیل شده است که شاید سالیان سال برای درمان این دمل  عفونی به زمان نیاز داریم.

 بنابراین توقع رفع مشکلات چندساله در مدت‌زمان کوتاهی که از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد به‌دور از انصاف و حتی غیرممکن است، از طرف دیگر ابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور انقلابی و جهادی؛ شعار رسیدگی به مشکلات کشور و وضعیت محرومان را سرلوحه خود قرار داده‌است. بنابراین توقع و درخواست مردم مبنی‌بر حل مشکلات و عمل به شعارهای انتخاباتی دور از توقع و انتظار نیست، همچنین توقع این‌که سایر دولت‌مردان او نیز این شعار را سرلوحه کارهای خود قرار دهند شایسته و بایسته‌است.

 در موضوع مناطق آزاد نیز همین قاعده وجود دارد مناطق آزاد امروزه با مشکلات فراوانی روبه‌رو شده‌است که یکی از مهم‌ترین دلایل آن عدم اجرای کامل و درست قوانین حاکم در این مناطق است، سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد و محمدرضا لواسانی مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش از زمان انتصاب و روی کار آمدن در مناطق آزاد سعی در حل مشکلات این مناطق نموده‌اند و معتقدند که بسیاری از فرصت‌های این منطقه نادیده گرفته‌شده و فقط در حد حرف باقی‌مانده است. بنابراین نیاز است که با اجرای دقیق و کامل قوانین حاکم در این مناطق بتوان این فرصت‌ها را عملیاتی نمود و از آن استفاده کرد. با حل و رفع مشکلات موجود در مناطق آزاد و عملیاتی نمودن بسیاری از مزیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی آن می‌توان به رونق مناطق آزاد و  در پی آن رونق اقتصادی کشور رسید.

 مشکلات موجود در این مناطق در طی سالیان سال روی‌هم انباشته‌شده و نمی‌توان توقع داشت که در مدت‌زمان کوتاهی بتوان آن‌ها را رفع کرد لذا نیاز است تا به دولت‌مردان سیزدهم فرصت و زمان داده شود تا بتوانند با تلاش و مجاهدت به مشکلات موجود در کشور رسیدگی کند.

توجه داشته باشیم که از مطالبه‌گری مردم نیز برحق است و نباید آن را نادیده گرفت.

یادداشت: مرتضی بلوکی، کارشناس رسانه

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز