خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر بهداشت دامپزشکی به ایلنا خبر داد:

اعزام اکیپ‌های متخصص دامپزشکی به هیات‌های عزاداری

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۷۴۰

این اکیپ‌های دامپزشکی در سطح شهر با در دست داشتن دستورالعمل‌های ذبح در حال گشت‌زنی هستند و این اقدام بر اساس قانون ذبح احشام در خارج از کشتارگاه‌ها که صرفاً در مراسم و اعیاد مذهبی مجاز است انجام گرفته است.

مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی از اعزام اکیپ‌های متخصص و تکنسین‌های دامپزشکی جهت نظارت بر ذبح احشام در مراسم مذهبی در سطح شهر خبر داد.

«داریوش جهان‌پیما» در گفت‌وگو با ایلنا اظهار داشت: این اکیپ‌های متخصص دامپزشکی در سطح شهر با در دست داشتن دستورالعمل‌های ذبح در حال گشت‌زنی هستند و این اقدام برای ذبح احشام خارج از کشتارگاه‌ها که صرفاً در مراسم و اعیاد مذهبی مجاز است، صورت گرفته است.

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی ادامه داد: چنانچه تکایا و هیئات‌های عزاداری از دامپزشکی منطقه خود بررسی سلامت دام‌های کشتار را درخواست کنند، نیز این اکیپ‌ها در محل حاضر خواهند شد تا وضعیت سلامت دام‌ها را از نطر پزشکی مورد ارزیابی قرار دهند.

جهان‌پیما با تاکید بر این‌که بیماری مشترک انسان و دام در «حد اعلام خطر» در کشور نداریم، خاطرنشان کرد: جای نگرانی برای کشتار این حیوانات وجود ندارد.

وی همچنین به شترهای وارداتی آلوده به کرونا ویرس(مرس) اشاره کرد وافزود: شترهای آلوده به کرونا ویرس(مرس) در قرنطینه بوده و افراد مرتبط با این حیوانات نیز تحت مراقبت‌های پزشکی وزارت بهداشت هستند از سوی دیگر شترهای بومی کشور نیز سالم و آلوده به هیچ ویروسی نیستند بنابراین مشکلی را به‌طور عام در استفاده از این حیوان وجود ندارد.

جهان‌پیما در خاتمه افزود: گله‌های گاو و گوسفند نیز تحت نظارت دامپزشکی استان‌ها و شهرستان‌ها قرار دارند از همین رو مشکلی برای کشتار این حیوانات در مراسم‌های مذهبی نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز