خبرگزاری کار ایران

با حضور آیت الله دری نجف آبادی؛

مراسم هفتمین روز ارتحال آیت الله شماعی(ره) در کمیجان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۱۳۳

این مراسم با حضور هزاران نفر از مردم کمیجان در مهدیه این شهر برگزار شد / آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک سخنران این مراسم بود.

ایلنا: با حضور نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و برخی از مقامات استانی و کشوری، مراسم هفتمین روز ارتحال آیت الله محمدباقر شماعی همدانی(ره)، در کمیجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کمیجان، مراسم هفتمین روز ارتحال آیت الله سید محمدباقر شماعی همدانی اولین امام جمعه شهر کمیجان، پنج شنبه ۲ بهمن ماه ۹۳، با حضور آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور، شکرالله حسن بیگی سرپرست استانداری مرکزی، امام جمعه کمیجان، حجت الاسلام نیکی ملکی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور روحانیون، غلامرضا میوه فرماندار کمیجان، محمدرضا کریمی معاون فرماندار کمیجان و برخی دیگر از مسئولان استانی و شهری، و جمع کثیری از اقشار مختلف مردم، در مهدیه شهر کمیجان برگزار شد.

آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک که سخنران این مراسم بود، شخصیت علمی و انقلابی آیت الله شماعی همدانی(ره) را مورد تمجید قرار داد و گفت: این عالم وارسته در طول دوران زندگی خدمات مختلفی به اسلام و انقلاب داشتند.

محمدرضا کریمی معاون فرماندار کمیجان در حاشیه این مراسم، به خبرنگار ایلنا، گفت: حضور ارزشمند و قابل توجه جمع کثیری از مردم شهر کمیجان و بخش ها و روستاهای مختلف این شهر در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله شماعی همدانی و همین طور در روز تشییع جنازه این عالم فقید، نشانه قدرشناسی آنان از بزرگان انقلاب اسلامی است.

وی افزود: آیت الله شماعی همدانی سال ها امام جمعه شهر کمیجان بود و مردم این دیار نیز هیچ گاه خدمات ایشان را فراموش نمی کنند؛ به علاوه این که ایشان از سابقه انقلابی ارزشمندی نیز برخوردار بودند.

خاطرنشان می شود، آیت الله سیدمحمدباقر شماعی همدانی اولین امام جمعه شهر کمیجان و از اساتید حوزه علمیه قم، روز ۲۷ دیماه ۹۳، در سن ۷۵ سالگی بر اثر عارضه قلبی از دنیا رفت.

پیکر این عالم فقید روز ۲۸ دیماه با حضور فضلا و علما و اقشار مختلف مردم، در شهر قم تشییع شد و آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید شیعه در حرم حضرت معصومه(س) بر پیکر این عالم ربانی نماز خواند. پس از آن در صبح روز ۲۹ دیماه و در مراسمی با شکوه و کم نظیر، هزاران نفر از مردم شهر کمیجان، پیکر اولین امام جمعه شهر خود را با شکوه هر چه تمام تر تشییع و با آن وداع کردند؛ پیکر آیت الله شماعی همدانی عصر روز ۲۹ دیماه نیز در شهرستان فامنین استان همدان تشییع و پس از آن به روستای زرقان این شهر که زادگاه این عالم فقید است، انتقال و به خاک سپرده شد.

مقامات و شخصیت های مختلف سیاسی، علمی و استانی در پیام های جداگانه ای ارتحال آیت الله شماعی همدانی را تسلیت گفته بودند.

آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در پیام خود آورده بود:((انالله وانا الیه راجعون)) - درگذشت روحانی جلیل القدرحجت الاسلام و المسلمین حاج سیدمحمدباقرشماعی همدانی(ره) را به مردم شهیدپروراستان مرکزی بویژه کمیجان تسلیت میگویم؛ مرحوم سیدمحمدباقر شماعی همدانی روحانی انقلابی، شاگرد امام راحل(ره) و از مبارزان انقلاب و اولین امام جمعه کمیجان خدمات ارزشمندی را در طول عمر پربرکت خود برای ترویج اسلام و فقه پویا به یادگارگذاشت. از درگاه خداوندمتعال برای آن مرحوم مغفورعلو درجات و برای بازماندگان بویژه خانواده ایشان صبر و اجر مسئلت میکنم.

آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک و محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور، حجت الاسلام نیکی ملکی مشاور ورزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور روحانیون، فرماندار و امام جمعه کمیجان و بسیاری دیگر از مقامات و شخصیت های سیاسی، علمی، استانی و شهری، با صدور پیام های تسلیت جداگانه، ارتحال آیت الله شماعی همدانی را تسلیت گفته بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز