خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه وشهرسازی استان مرکزی:

ایمن سازی ۶۲ نقطه پرحادثه دراستان انجام شده است

کد خبر : ۲۳۴۲۴۵

۶۲ نقطه پرحادثه درمحورهای ارتباطی استان شناسایی وآشکارسازی شده است که عملیات ایمن سازی این نقاط درحال انجام است.

۶۲ نقطه پرحادثه درمحورهای ارتباطی استان شناسایی وآشکارسازی شده است که عملیات ایمن سازی این نقاط درحال انجام است.

به گزارش ایلنا مدیرکل راه وشهرسازی استان مرکزی درنشست خبری که همزمان با ۲۶ آذرماه، روزحمل و نقل برگزار شد با بیان این مطلب گفت: با اقداماتی که درسالهای اخیر برای افزایش ایمنی ونگهداری از راه‌ها انجام شده درحال حاضر استان مرکزی رتبه سوم کشور را در کاهش میزان تصادفات رانندگی در کشور در اختیار دارد که امیدواریم با اقداماتی که در آینده انجام خواهد شد شاهد کاهش و به حداقل رسیدن این آمار‌ها باشیم.

مجید نصرالله‌نژاد تعداد پروژه‌های در دست اقدام در بخش راهسازی را ۵۵۰ پروژه عنوان نمود و افزود: این پروژه‌ها شامل اجرای روکش آسفالت، تعریض، زیرسازی، لکه گیری، احداثپل‌ها و تقاطع احداثساختمان‌های دولتی می‌باشند.

وی ضمن تشریح مهم‌ترین اقدامات انجام شده در بخش ایمنی و ترافیک و حریم راه‌ها در ۹ ماهه نخست سال ۹۳ اظهار کرد: اجرای ۲۵۰۰ کیلومتر خط کشی راه‌های اصلی و فرعی، ارتقای سیستم مانیتورینگ مدیریت راه‌ها، اجرای سرعت‌گاه و شیار لرزاننده جهت ایمن سازی در ۱۵۰ مقطع با ۳۵۰۰ میلیون ریال اعتبار از جمله مهم‌ترین این اقدامات می‌باشد.

وی از استقرار ۲۵۰ اکیپ راهداری درمحورهای ارتباطی استان خبر داد و گفت: در همین راستا نسبت به نوسازی و بهسازی راهدارخانه‌ها و آشیانه ماشین آلات، تکمیل سیستم روشنایی ۲۱ نقطه و محور برف گیر، نگهداری ۲۵۰ کیلومتر از روشنایی‌های موجود سطح استان و همچنین خریداری بیش از۲۱ هزار تن ماسه و نمک اقدام شده است.

نصرالله‌نژاد دربخش دیگری از صحبت‌های خود به اقدامات انجام شده در بخش مسکن مهر اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر حدود ۲۳ هزار و ۴۰۰ واحد مسکن مهر در شهرهای با جمعیت بالای ۲۵ هزار نفر درحال ساخت می‌باشند که حدود ۱۳ هزار واحد ازآن‌ها تکمیل و افتتاح شده است و در شهرهای با زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت نیز تا کنون بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن مهر افتتاح شده است.

مدیر کل راه وشهرسازی استان مرکزی افزود: از مجموع ۳۸ هزار و ۸۶۰ واحد مسکن مهر که درحال اجرا می‌باشند ۲۱ هزار و ۲۲۱ واحد تکمیل شده و ۱۷ هزار و۶۳۹ واحد نیز تا پایان امسال به بهره برداری خواهند رسید.

وی به شناسایی ۳۶۰ هکتار بافت فرسوده دراستان اشاره کرد وگفت: هدایت و اختصاص اعتبارات برای نوسازی ومقاوم سازی بافت فرسوده از اولویت‌های اصلی دربخش مسکن است که مشارکت وهمراهی مردم لازمه سرعت بخشیدن به اجرای این طرح هاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز